Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan
Medlem
12

Frågor angående deklarering


Hej,

Jag avvecklade min enskilda firma strax innan nyår och har nu lite frågor angående bokslut och deklaration. Firman har ej haft några inkomster och all förlust skall dras mot inkomst av tjänst.

Under årsrutiner i Visma Enskild firma finns det en flik vid namn: Uppgifter för inkomstplanering. Behöver jag invänta deklarationen för min inkomst av tjänst (mitt vanliga jobb), innan jag kan fylla i den? Det är väl där man gör avdraget mot inkomst av tjänst?

När skall deklarationen lämnas in? Skall den lämnas in tidigare om man avvecklat firman?

Mvh
Toppskribent
1324
5
Eftersom firman deklareras samtidigt som du själv i början av maj, detta oberoende att du lagt ner den, innebär ju att du kan ligga lågt tills du deklarerar privat.

Sedan hur du gör i Visma har jag ingen aning om.

Hans

Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.