Senaste inläggen
Interimsfordran i bokslut eller?
Hej, ska man bokföra interimsfordringen samtidigt som man bokför fakturan eller ska man vänta till bokslutet och göra en omföring? |
|||
Cosmetica med inriktning brun utan sol. Lager till salu billigt.
Pga en karriärsmöjlighet säljer jag mitt lager. Kategori: Till salu |
|||
Lagervärdering bokslut??Jag har hela tiden kostnadsfört fakturor under året och nu har vi inventerat. Hur gör jag nu vid bokslutet?? Är ett AB. Har inget varulager så att säga utan har skrivit in de olika fakturorna som kostnader. |
|||
Fora?Företaget jag jobbar åt har tecknat en Fora-försäkring för en anställd, (de har bara en anställd, de andra 2 är ägare). Hur ska detta bokföras? Måste det in i löneprogrammet eller räcker det med att jag bokför detta som en vanlig faktura? |
|||
Skillnad på bokslut?
Hej, |
|||
Ingångsvärdet i Enskild Firma
Hej, |
|||
driva kiosk/gatuvagn
Hejsan, undrar om det är någon som besitter kunskap och erfarenhet av driva gatuvagn eller dylikt.? Kategori: Affärsidéer |
|||
Handla profilkläder? varför inte?
Varför handlar inte privat personer Profilkläder? Kvalité och snygg design. Kategori: Allmänt |
|||
Köp av befintligt bolag! AB eller Enskild firma?
Hejsan. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hemsida+domän inom stand up säljes
Hemsida + domän som rankas högt av Google som rör Stand up och komedi säljes. Kategori: Till salu |
|||
Företagslokal som bostad
Driver eget AB med inriktning mot utbildning, coaching etc. Funderar på att hyra en lokal och använda den som kombinerad företagslokal och bostad. Enligt den lokala byggplanen är området/fastigheten avsedd för företag, dvs ej som bostäder, men hyresvärden ser inget hinder. |
|||
Ska jag och kollegan ha varsitt AB och ett gemensamt AB eller??? Hjälp!
Jag och kollegan (jag 45 han 51 år) funderar på att starta en konsultverksamhet tillsammans med (oftast) gemensamma kunder. Vi vill även kunna ta individuella uppdrag vid behov. Vi kommer tillsammans att fakturera mellan 1,5-3 milj/år till våra gemensamma kunder bedömer vi. |
|||
Företagsnamn - innovationsföretag
Är på gång att starta enskild firma där jag kommer utveckla idéer inom olika områden. Det första produkten blir ett hjälpmedel för målning av hus och hem. Kategori: Allmänt |
|||
Utdelning från ABHej, det är dags att dela ut lite pengar ur ett bolag jag är delägare i. Jag äger aktierna personlingen idag och kommer då naturligtvis beskattas. Kan jag istället starta ett nytt AB och sälja in mina aktier dit för att minska beskattningen? Eller är det ingen mening? Jag tvivlar på att vi kommer ned i 20% beskattning på hela summan (det rör sig om... |
|||
Fråga om varumärke
Hej, |
|||
Provision och rabatter vid utlandshandel
Jag köper varor från Singapore och får provision när kunder handlar direkt från tillverkaren. Dessa pengar ligger på ett konto hos tillverkaren och jag använder dem som rabatt när jag inhandlar varor. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
NattklubbStämmer det att man i Sverige måste ha restaurangrörelse för att få tillstånd att driva nattklubb? Kategori: Allmänt |
|||
Moms på utfört arbete/arvode
Jag har ett AB och har en kille som arbetar för oss men är inte anställd, han i sin tur har ett eget företag (Enskild firma som innehar f-skatt). Kategori: Allmänt |
|||
Smått förvirrad ang. bokslut
Hej. |
|||
Prissätta med 1995 eller 2000kr
Jag ska prissätta en produkt och funderade på detta med priset och varför det nästan alltid används 99, 199, 998 och liknande. Lurar det verkligen oss så att det ser mycket billigare ut? Kategori: Allmänt |
|||