Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
/ Steve
All detta har en viss relation till Google också. Min mening är att man ska försöka hitta andra möjligheter att nå sina potentiella kunder än att få sig först i Google sökresultat. Min vän har ett företag som sysslar med VIP transport. Han använde sig av Google annonser. Resultat är också lika med noll. Trots en massa klick. Han visade en massa rapporter från Google, men det gav inte någon klir i kassan.
Jag har läst en del om Google placering, det kan ha ett stor betydelse för vissa produkter, men inte för alla. Det ska man upplysa för människor på din eventuella kurs.
SEO fungerar, men det blir oftast ganska dyrt och det är svårt att få (och ge) några garantier. Googles värld är mystisk...men en topplacering på väl valda sökord genererar oftast många nya kunder, även på ett lokalt plan.
Ett enklare och, tycker jag, bättre sätt är att använda sig av artikelmarknadsföring. Klicka in på www.artikelsidan.se så kan ni börja marknadsföra ert företag helt gratis.
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign
- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang
http://www.rekowebdesign.se
Annars tycker jag att det myllrar av folk som vill ta för mycket betalt för högt rankade sidor på Google. Började själv helt utan några kunskaper om hemsidor SEO m.m men har nu önskat resultat.Tar man några timmar och läser om SEO, ser till att man har mycket text med relevant information om det man vill ha träffar på, fixar några länkningar till sin sida, bloggar lite på den så tar det inte så lång tid innan man hamnar högt på google....
/Fredrik
Fredrik Eriksson
www.ienkoping.se
Jag har inte sett. 🙂 Därför känns det mer och mer som reklam för Google. 🙂
Vilka andra möjligheter finns i Sverige för att nå potentiella kunder? Det finns många. Men vilka är dem som inte kostar skjortan? 🙂
/ Steve
SEO fungerar, men blir oftast ganska dyrt? Vad menar du med det? SEO kostar ingenting såvida du inte ber någon annan att skriva åt dig.
[/quote]
Precis, jag var otydlig. Att hyra in någon för att ordna SEO brukar vara dyrt. Att göra det själv är gratis (oftast) men tar tid och kräver kunskap.
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign
- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang
http://www.rekowebdesign.se
Titeln är det allra viktigaste, se till att få med sökordet en till två gånger.
Korta texter kan ranka bra, men utan vidare kunskaper så brukar det vara bra att ha ungefär 500 ord per sida.
Se till att den interna länkningen strömmar mot dina viktigaste sidor.
Se till att det händer lite på sidan, gärna med en blogg.