Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 14 år sedan
Nykomling
6

Avslut


Hej!

Jag sköter ett TM-bolag med världens bästa produkt, vi har anställda som är riktigt drivna och sugna på att sälja. Problemet är avslutet, men kunder tvekar ofta i slutet och klassikern "Kan jag få mail istället/läsa mer". Och alla vet ju att det är det värsta som finns. Vad kan det bero på? Hur gör man bättre avslut, vi vill verkligen förmedla denna fantastiska produkt på bästa möjliga sätt.

Regards
Pontus
Toppskribent
2066
22
Är det? Jag förväntar mig att kunna få ett skriftligt underlag/förslag/offert om någon ringer och erbjuder mig något. Om de inte kan leverera det är det en stark signal, för mig, att det är ett företag som bara vill sälja och gå vidare, dvs inte en leverantör jag vill samarbeta med.

Om ni har världens bästa produkt borde du se fram emot att någon ber dig om mer information i form av ett skriftligt förslag. Där har du din möjlighet att presentera produkten med text och grafik, du har ju redan presenterat den muntligt så efter det är ju affären klar!
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.