Senaste inläggen
Ränta på aktiekapital.Jag har startat en AB. För att få ett större lån på banken för framtida affärer fick jag ett krav från banken att sätta in 500 000 SEK som aktiekapital vid starten av ABet. Det gjorde jag med privat inlånade pengar som jag betalar ränta på just nu (alltså som en privat person). Kan man förvänta att man skulle få någon ränta från AB på dessa 500... |
|||
Tips på stor etablerad webbyrå
Hej jag vet att det finns många duktiga webbdesigners här inne men jag letar efter en stor webbyrå då jag hoppas på att få min hemsida byggd gratis eller iaf i utbyte mot possitiv reklam. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tillhanda: Är det tillåtet att begära tillhanda inom ett visst datum på faktura?
Tillhanda: Är det tillåtet att begära tillhanda inom ett visst datum på faktura? |
|||
Hur bokföra dessa inventarier (värda mindre än 10.000) vid företagsköp?
Har köpt en butik och fått följande inventarier med i köpet: |
|||
Konto i bokföringen
Vi köper in produkter som används både för försäljning och för behandlingar. |
|||
Konsult
Hej, Kategori: Affärsplanen |
|||
Kritik ny hemsida
Tar tacksamt emot konstruktiv kritik av mitt företags nya hemsida. Har för första gången anlitat en "webbnisse", och tycker nog själv att sidan blivit flera snäpp snyggare än tidigare. Men ni som kan det där med design, SEO, kodning osv...kom gärna med synpunkter (som jag sedan kan använda för förbättringar).
Kategori:
E-handel
|
|||
Bokföra köp av programkod
Hej, |
|||
Behöver banner
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Entreprenörer på twitter
Fanns en tråd där man kunde lämna sitt eget twitterkonto som företagare. Ville tipsa om listan som finns här på 99 svenska webentreprenörer:http://disruptive.nu/2010/04/24/99-svenska-webentreprenorer-pa-twitter/ Kategori: Off Topic |
|||
Stort parti batteriuppvärmda värmesulor fotvärmare
Stort parti batteriuppvärmda sulor 500st Kategori: Till salu |
|||
Jobba utomlands
Jag har tidigare varit anställd hos en Tysk skogsfirma. Men om jag har rätt så tror jag att jag skulle tjäna på att köra med f-skattsedel just där. Som anställd så fick jag stå för resor och boende själv utan avdrag. Och på en månad så kunde man hamna på runt 6-7000 kr i dessa kostnader. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
hogia light. Kontantmetoden, hur lägger jag in försäljningsverifikationer?
Jag kommer inte vidare om jag bara skriver försäljning 3051, utan jag måste ju balansera det mot något. Jag är nybörjare...googlade lite och fann att man balanserar det mot 1510 kundfordringar. |
|||
Norge och moms - lagligt?
Vi skickar mycket till Norge och Norge är ju som bekant inte med i EU. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Starta eget som ung!
Tjenare, jag är en kille på 19 år, jag fyller snart 20. Kategori: Affärsidéer |
|||
Preliminärskatt och sån´t
Hej, |
|||
tips på leasingföretag...?
Ska expandera mitt lilla företag så jag finns i både Uppsala och Stockholm. Jag bleker tatueringar med YAG-laser och behöver med andra ord en maskin på båda orterna. Maskinen i Uppsala är köpt vid företagsstarten. Betalad och klar. Kategori: Inköp |
|||
Bokföra köp med privata pengar
Hej! |
|||
Finansiering vi köp av befintligt bolag. Alternativ förutom banken och Almi???
Hejsan. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hyra/avdrag
Hej, |
|||