Senaste inläggen
Bevisa att brev är skickat till Norge
Vi har ett litet dilemma... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Online Distrubitions Skiv-Bolag
Jag har lite idéer angående att starta en musik ettikett som distruberar och säljer albums, ringsignaler och låtar online, alltså inte säljer fysiskt. Eftersom dagens bolag och musiker tar stor hjälp av Internet, så känns det som om det kan vara det bästa sättet att kunna leverera musik och att sprida musiken. Kategori: Affärsidéer |
|||
Startat eget och importerat inom EU
Jag har momsregistrerat mig och beställt några produkter från Tyskland samt Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid?
Vill du höra dina låtar på bästa sändningstid? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vinn en ny logotyp!
Nu har du chansen att vinna en logotyp till ditt eller en väns företag! Kategori: Allmänt |
|||
Behöver du hjälp med att hamna högre på Google?Jag sysslar mestadels med något helt annat, men för min egen företags hemsida så har jag lärt mig om sökmotoroptimering. Så jag tänkte att jag kan dela med mig av detta. Det går med ganska enkla medel att hamna på googles första sida. Hör av dig om du vill ha hjälp! Kategori: E-handel |
|||
Avslut
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
När det värsta händer!Köpte en butik i september och nu i januari känns det väldigt motigt då alla verkar spara ute i hushållen. Vad händer om jag inte kan betala mina räkningar? har ju ingen marginal eftersom jag är nystartad. Jag tänker fram och tillbaka på om jag bör göra en avvecklingsplan eller sälja butiken eller vara offensiv och ge mig ut och sätta upp affischer... |
|||
Några enkla frågor om förenklat årsbokslut / bokföring
Hej, |
|||
Trafikverket har betalt till mitt firmakonto, men betalningen är privat
Idag fick jag av någon anledning tillbaks pengar från Trafikverket (vägskatt). Eftersom jag har ett Plusgiro så har de hittat kontot och automagiskt satt in pengarna där. |
|||
Kan du leva på ditt företag?
Läste för inte så länge sedan att de flesta nystartade företag drivs vid sidan om ett vanligt jobb, många går i konkurs redan efter 1-2 år och att endast ett fåtal kan leva på enbart företaget. Kategori: Allmänt |
|||
Vilken linje för företagande på gymnasiet?
Nu är det så att jag kommer inom ett år att få välja gymnasieskola, program och inriktning. Kategori: Allmänt |
|||
Toyota-prenumeration
Jag tittar på lite alternativ till att köpa eller leasa en bil. Kategori: Inköp |
|||
................. |
|||
Maxgräns för milersättning till anställd
Hej, |
|||
Fråga om preliminärskatt??
|
|||
Bokföra utgående balans vid byte av bokföringsprogram
Hej, |
|||
köp av domännamn och ompekning till befintlig webshop
Hej, jag har redan en webshop som jag hyr av ett företag. Om jag köper domänen med mitt företagsnamn kan jag då peka om den så att den leder till min webshop utan att lägga domänen i ett webbhotell som jag måste betala för? Eller måste man koppla domänen till ett webbhotell för att kunna använda den? Kategori: E-handel |
|||
SPONSRING
Hej jag har en fråga ang. Sponsring och starta företag. Kategori: Affärsidéer |
|||
Till salu: e-handelsföretag med fokus på ekologiska barnprodukter
Bolag verksamt inom e-handel sedan början av 2008. Ekologisk profil och nischad produktportfölj med fokus på barn och barnprodukter från kända varumärken. Kategori: Till salu |
|||