Senaste inläggen
Företag som säljer i kina
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Förmånsvärde för bil skattegrundande?
Förmånsvärdet för en tjänstebil läggs ju på lönen i skatteberäkningen. Innebär det att förmånsvärdet är pensionsgrundande? |
|||
Vill du investera pengar, tid och jobb?
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Distribution och lagerhållning för webshop
Tjena Kategori: E-handel |
|||
riskkapitalist sökes
Hej. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
HJÄLP MIG - PRISSÄTTNING
Skulle bli så tacksam om ni kunde hjälpa mig! Har letat o letat som en galning på nätet efter lite info ang. prismarginaler till butik. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Ränta på lånt till företaget?
En av mina närmaste vänner är duktig hantverkare och vill starta eget. Familjen har tyvärr dålig ekonomi, så nu funderar jag på att låna ut 50-100000 till honom så att han kan starta ett aktiebolag. |
|||
Kommunalskatt
Hej! |
|||
bokföra lån till mitt AB
Eftersom det blir lite fördröjning innan pengar börjar komma in på mitt nyreggade AB's bankkonto, tänker jag kortsiktigt låna ut egna pengar till mitt AB. Hur bör jag bokföra detta? Likaså hur bokför jag när mitt AB sedan betalar tillbaka pengarna till mig? |
|||
Måste jag använda spcs bokslutsprogram till mitt bokslut?
Jag ska nu göra bokslut för mitt AB, förenklat bokslut. Har spcs administration 2000 och undrar nu om jag måste köpa deras spcs bokslut för att kunna göra bokslutet eller räcker det med att jag använder mig av administration? |
|||
Beskriv alla verksamhetsområden?Det ska man göra vid Bolagsanmälan och kan vara svårt att veta exakt vad man ska hålla på med. Men vem bryr sig om man gör något annat? Kategori: Allmänt |
|||
Kundrabatter - samla stämplar
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Starta flera AB behövs 50000 i aktiekapital i alla även om ett AB äger ett annat
Jag och kollegan tänkte starta ett AB tillsammans för att jobba utåt mot kunderna med. Sen tänkte vi starta var sitt eget AB för att där hantera det mesta av kostnaderna, våra egna löner osv. |
|||
Nytt AB använda aktiekapitalet?
Jag funderar på att skapa ett AB och undrar om aktiekapitalet. |
|||
Målmedveten ung man söker projekt/företag att hoppa på!
Tjenare! är en riktigt målmedveten kille som vet vart jag vill här i livet! Kategori: Affärsidéer |
|||
Betala med paypal, hur bokföra?
Hej. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Dåligt namn i AB-styrelse?Kan det ha någon betydelse om den som är styrelsen i ett AB, har en eller några mindre betalningsanmärkningar? Kategori: Allmänt |
|||
Bidrag och hjälp?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Sträckkoder olika standard??
Vet inte om jag lade denna rätt men det går iaf in i varandra. Kategori: E-handel |
|||
Hjälp med företagsnamn
Hej! Kategori: Allmänt |
|||