Senaste inläggen
Problem vid avstämning av bg!
Jag brukar få så bra svar här så jag frågar en till fråga 😃 Håller på att stämma av ett bg-konto inför bokslutet, det diffade på 99 kr och jag hittade felet, jag hade bokfört en inbetalning som skulle ske den 30/12 a 99 kr men det drogs inte från kontot förrän den 3/1, hur ska jag rätta till detta för att det ska stämma i bokslutet? |
|||
Skatteuträkning åt "fel" håll
Hej |
|||
Driva webshop privat...Jag driver en webshop internationellt den är hostad utomlands. Har inget lager och inga kostnader eller utgifter alls. Jag betalar bara hostingen fast det gör jag privat. Kunderna köper varor som sedan automatiskt går vidare från fabrik/grossist. Därmed skickas varan till kund utan att jag ens behöver ta i den. Inga räkningar, utlägg eller liknande... Kategori: Allmänt |
|||
Köpa ett företag
Jag funderar på att köpa ett företag men har lite problem då jag tittar på hur det gått för dom. |
|||
Starta företag i Sverige eller utomlands?Hej! Jag ska skriva ett repotage i skolan om skillnaden mellan att starta eget företag i Sverige eller utomlands! Någon som vet för- och nack-delar med att starta företag i Sverige vs. utomlands? 🙂 Kategori: Affärsidéer |
|||
Affiliateverksamhet och fakturametoden
Hallå! |
|||
Moms två gånger om?
Hej företagare! |
|||
MarknadsundersökningJag vill utöka mitt sortiment till LED belysning för hem och trädgård. Jag vill inte köpa in onödiga mängder av sånt som inte säljs, hur kan jag ta reda på vad för typ av produkter som går att sälja? Kategori: Inköp |
|||
Aktieägartillskott eller skuldebrev?
Hej! |
|||
Här finns skatteprogram för att räkna ut skatter, lön osv vid bokslut.
Hej, |
|||
Bokföringsfråga
Jag behöver lite hjälp då jag inte vet hur jag ska bokföra detta! |
|||
Försäkring Bokföring på 2 år
Hej! |
|||
Partner sökes till stort projekt!
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra egen insättning
Jag är ny både här och inom bokföring. |
|||
Vilket år ska köpet bokföras på?
Hej! |
|||
Bokföra kostnadsersättning vid återbetalning?
För några veckor sedan råkade jag göra en felutbetalning till en leverantör men betalningen skulle till en annan. Jag ringde min leverantör och de sa att deras bank skulle sköta återbetalningen. |
|||
En möjlighet
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokslut och årsredovisningsprogram
Hej |
|||
Slutskatt/Restskatt Fyllnadsbetalning
Hej! |
|||
Hosting av server
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |