Senaste inläggen
UppfinnUppdrag granskning idag den 9/3-11 tog upp ett vanligt problem. Läkaren Ullman som jag träffade för ungefär 30 år sedan gjorde Ullmanstolen en mycket skön sådan, samt mycket annat blev blåst på pengar och hälsa av storbolag. Det är så storbolag blir än större och jag känner till ett antal och dess olika metoder. Därför alltid ett varnande finger ti... Kategori: Off Topic |
|||
Webbdesigner
Jag söker en webbdesigner för framtällande Kategori: Söker/eftersöker |
|||
söker grossist av ljusstakar i glasHej, jag söker en grossist av ljusstakar i glas. Jag har fått frågan av kunder i min webshop. Jag har hittat grossister på Alibaba.com men då jag inte säljer i så stora volymer är det omöjligt för mig att ta hem ett parti på 2000 ljusstakar. Därför söker jag en grossist som kan tänka sig att leverera mindre partier i storleksordningen 50-100 st/bes... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Modeföretag
Söker en delägare till ett modeföretag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra återbetalning från webbhotell
Hej, |
|||
Investering och andelar i Aktiebolag
Hej ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
MomskravHur långt i efterhand kan ett företag kräva in moms för en privatperson som ej debiterats? 🙁 |
|||
Bokföra felaktig inbetalning
|
|||
Moms mellan EU länder
Hejsan! |
|||
Hur bokför jag inköp av bil?
Jag har köpt en bil till mitt AB för 74000 kr av en privatperson och betalt med pengar ur kassan. Hur bokför jag? Jag är osöker eftersom beloppet är över "förbrukningsinventarienivån", jag har endast gjort inköp för belopp under 10000 kr tidigare. |
|||
Ekonomisk förening, en hel del frågor och funderingar.
Hejsan! |
|||
SAS, moms och bankgiroanslutning
hej! |
|||
Största misstaget med webshop?
Undrar om det är någon här som är erfaren med inom e-butik eller vet ungefär vad jag ska se upp när det kommer till det? Kategori: Allmänt |
|||
Webbutik med smyckenraderat Kategori: Till salu |
|||
Skatteplanering - hur ska jag använda min vinst på bästa sätt?
Hej! |
|||
Olika slags kostnader - hur dela upp i bokslutet?
Vilka kostnader är vad? |
|||
Söker partner att starta webshop med!
Hejsan! Ja som rubriken lyder så söker jag en person att starta min webshop med. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra aktieutdelningJag har fått i uppgift av revisorn att aktieägarna ska få en utdelning på 60 tkr var ( 2 pers) den skatten 20 % ska jag lämna uppgift på till skattemyndigheten till nästa års inkomstdeklaration, som resp person får ta upp till beskattning i sin egen deklaration.. Nu har jag betalat ut pengarna från bankkontot alltså 1933 i kredit, men vad motkonter... |
|||
Lite feedback önskas
Jag skulle vilja få lite feedback på mitt lilla sidoprojekt http://www.smyckesasken.se Kategori: Feedback |
|||
Partner med kunskaper i att bygga upp dataprogram sökes!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||