|
Hejsan! Jag håller idag på att lansera min webbutik och jag tänkte ha postförskott som ett alternativ till betalning. Det jag undrar är om det finns några tips på hur jag ska intregrera "postförskott" i min hemsida på ett så effektivt och enkelt sätt som möjligt? Tack! Dennis
Kategori:
E-handel
|
|
|
[color=red]Hej!
Har Du ett skyltfönster i Stockholm på lämplig adress och en verksamhet där intressanta bilder kunde bli en tillgång för Dig, ser jag fram emot att höra av Dig!Det handlar om fyra till fem fotografier i storleken 20x30 cm.
Mina bilder ser du bl.a. här
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
|
Vilken moms användes vid turistverksamhet där man skjutsar folk med häst, ren etc?
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
|
Hej, jag har varit i kontakt med Almi om lån osv, dom tyckte min verksamhetside verkade intressant och ville ha lite mer på papper för att kunna göra något. MEN, nu förra veckan fick jag hem ett brev från kronofogden att någon räkning inte varit betald, precis flyttat så har då förmodligen någon räkning varit seg. så nu till min fråga, vad s...
Kategori:
Off Topic
|
|
|
Hej! Jag bokför en taxiverksamhet som är en enskild firma. 1 Oktober köptes en ny bil för 174505:- Vid avhämtning betalades 52400kr kontant. Det jag nu inte får ihop i min bokföring är hur jag ska bokföra de 122105kr 1240 bokför jag på Debit med 174505 2018 bokför jag på Kredit med 52400 Vilket konto skall jag bokföra 122105kr...
Kategori:
|
|
|
Hej, jag vet inte när riktigt som jag kan starta men beroende på mitt första jobb måste jag vara med på det när det sker. Jag pluggar, har Csn nu. Beräknar nettoinsättning 120.000 beskattningsbart 20.000 överskott 50.000 Utgående moms 5000 Önskar uppskov med betalning av moms 3 mån Arbetsgivare Csn??
Förklarar att beroende...
Kategori:
|
|
|
Jag hade tänkt ta lån från en kompis till nystartad företaget, enskild firma.
Min fråga är; Betalar jag tillbaka lånet innan jag tar ut skattad lön?
Om jag gör vinst på 100 000 kr. Ska jag skatte vinsten med 31% och ta ut lön. Sedan betala skulden från skattad lön? Eller Betalar jag skulden direkt från 100 000 vinst innan jag sk...
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
|
Hej! Ber om ursäkt i förväg för ev. stavfel mm. mitt modersmål är italienska.
Min idé går ut på att erbjuda äldre och pensionärer (de är min målgrupp) som vill bo längre i sina hus lägenhet, underhålltjänster som: reparationer av olika slag, snickeriarbeten, målning, snöskottning, trädgårdsskötsel, mm.
Mitt företag kommer att ski...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
|
Hej
Någon som har erfarenhet av Speedledger så enkelt som säljarna förklarar, vilken nivå bör man ha i förkunskaper i bokföring?
Kategori:
|
|
|
Hej Någon som har erfarenhet av vad som gäller. Tecknade men fick en massa klausuler, det och det gäller inte efter försäkringsbolaget begärt kopior från husläkare. Täppt i näsan, hes ganska vanliga symtom på vanlig förskylning mm
Kategori:
|
|
|
Jag har precis ansökt om F-skatt för mitt företag. Jag är hundinstruktör och håller i kurser och privatlektioner. Jag trodde att jag hade bra koll på detta med skatter och moms men tror nu att jag är fel ute. Jag skulle uppskatta om någon har lust att vara snäll och förklara för mig ungefär hur det ser ut (jag vet att det varierar lite beroen...
Kategori:
|
|
|
Hej,
Jag skapade detta excelark för min privatekonomi för några år sedan och har använt för att få en överblick av vad som ska betalas / vad som är betalt månad för månad.
Har nu för 2011 gjort lite småförbättringar och tänkte låta de som är intresserade ta del av det. Det går att använda för småföretag också men som sagt, det är ursp...
Kategori:
|
|
|
Hejsan.
Jag undrar vad som är minimumoutput som behövs ur ett Ekonomisystem/lönesystem vid lönehantering? Jag menar då skatteunderlag, deklarationsunderlag, lönespecifikation etc etc.
Vad kräver lagen?
Anledningen till min fråga är för att de stora programsviterna från de ledande leverantörerna innehåller så förbannat mycket lu...
Kategori:
|
|
|
Hejsan! Tänkte fråga hur man gör med ett handelsbolag som är nystartad där jag har köpt in (importerat) produkter innan företaget starta? Jag vill nu sälja dessa produkter i företagets namn, hur går man tillväga för att införa produkterna i företaget?
Tack! Dennis
Kategori:
Inköp
|
|
|
Jag har under en tid sålt parfym, och använt mej av några av Sveriges största leverantörer av det.
Nu har jag blivit utsatt för ett stickprov av någon advokatfirma, som påstår att de är oäkta parfym.
För mej framgår det mer troligt att de har gjort något misstag än att Sveriges kanske största leverantör säljer illegal parfym, men de...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
|
Hej Jag har en mikroliten enskildfirma och säljer över webben via paypal i mestadel EUR och AUD. Jag har hittils bokförit allt med valutakuresen på transaktionsdagen. Men det är väldigt krångligt att hållareda på hur mycket valutförluster jag har när jag plockar pengar ifrån paypalkontot. Jag läste någonstans att man kan använda sig av en standa...
Kategori:
|
|
|
Mitt företag har stundtals en kassa som ligger och skvalpar utan ränta.
Tänkte höra vad ni gör med det överskott som ligger. Har öppnat ett sparkonto (ingen höjdarränta), dit vi för över ibland, men finns det något bättre sätt att placera pengarna där jag kan göra fria uttag? Vi använder Handelsbanken.
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
|
Hej!
Jag funderar på att startar företag som säljer hög kvalite konfektyr (toffee, fudge, godis) via en flyttbär montör på helgerna i de stora köpcentrum i mitt område. Jag ska sälja mycket konfektyr från engelsk tillverkare men också lokala svensk tillverkare.
Jag ska sälja varorna för 200kr per kilo (hög kvalite som inte går att kö...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
|
Hej på er alla kloka företagare och nyfikna!
Många av er vet att jag driver mitt företag som sångerska och kulturproducent sedan fem år tillbaka. Sedan en tid har jag en längtan efter att driva något tillsammans med min sambo - och gärna något som innefattar produkter. Jag har så många idéer kring allt möjligt (marknadsföring etc.) som inte...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
|
Hej!
Har då beställt specialverktyg av ett företag och efter massa "strul" så kom mina försenade verktyg (8veckor tog det).
Hör till saken att jag har fått "muntligt" garanti att dem ska hålla och ett leveransdatum var 2-4veckor!
Tyvärr höll den ena verktygen bara i knappt "40 000 slag "(Formverktyg) och jag tog kontakt med dem...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|