Senaste inläggen
Företag och a-kassa
Jag har ett litet företag sedan ett år tillbaka men kan inte få in tillräckligt med pengar för att försörja mig, därför försöker jag nu få ett vanligt jobb. Min fråga är: Om jag får ett jobb och har företaget vid sidan av, kan jag då gå med i en a-kassa och få ersättning om jag blir arbetslös från jobbet (förutsatt att jag jobbat 6 mån)? Kategori: Allmänt |
|||
Seriös partner sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Feedback på www.mattedoktorn.se
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Stå för returfrakt om man köpt som företagare?
Hej igen, jag vände mig nyligen till konsumentverket men de kunde inte hjälpa mig med mina frågor då den rådgivningen är till för konsumenter. Kategori: Allmänt |
|||
Starta hundcafeHej hej. Ny här. Jag har funderingar kring att starta ett hundcafe i malmö. Är det nån som bor där som vet om det finns nått sånt där. Har googlat och har inte fått upp nått särskilt. Jag har ingen aning om hur man startar och driver ett företag. Jag har varit arbetslös länge och ser det som den enda utvägen. Går hos en jobbcoatch och ska få info o... Kategori: Affärsidéer |
|||
Bestrida faktura från sverigesök
En säljare från sverigesök ringde mig för ca 2 veckor sedan och påstod att jag hade ett grundpaket och ett avtal med dem, vilket jag inte har och upplyste honom om. |
|||
Bokföring av avbetalning och abonnemangJag har köpt dator på avbetalning (betalas som tillägg på Ineternetabonnemang). Hur bokför jag det? Antar att det är 2 separata saker? Vad bokförs vid inköpstillfället och vad per månad? Avskrivning? Hoppas någon har en enkel förklaring. |
|||
Varning för Tidningen Respons!
Jag vill varna andra företagare för tidningen respons - NRespons - PH Holding AB - 556645-7528 Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp oss att svara på fem frågor om Thule!
Vi har en liten undersökning om företaget Thule i ett skolarbete och skulle verkligen uppskatta om någon här ville fylla i den. Det är 5 frågor och tar ca 30 sekunder 🙂 Kategori: Feedback |
|||
Hur funkar det med moms och bokföring på leasingbil?
Jag ska leasa en bil med 40 000 kr kontantinsats. Därefter leasa i 36 månader och sen återstår 40 % av bilens värde. |
|||
normalt påslag vid grossistverksamhet?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Tips till alla med affärsidéer..
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
starta ett bemanningsföretagJo det är så att jag och kompis till mig har funderat över att starta ett eget bemanningsföretag där vi i första han ska hyra ut stunder som läser ekonomi på eftergymnasial nivå. Då vi båda också läser ekonomi på KTH samt Stockholm Universitet så har vi studenter som vi anser är seriösa och skulle passa in i den visionen vi har. Vi vill först och... Kategori: Affärsidéer |
|||
UppfinnUppdrag granskning idag den 9/3-11 tog upp ett vanligt problem. Läkaren Ullman som jag träffade för ungefär 30 år sedan gjorde Ullmanstolen en mycket skön sådan, samt mycket annat blev blåst på pengar och hälsa av storbolag. Det är så storbolag blir än större och jag känner till ett antal och dess olika metoder. Därför alltid ett varnande finger ti... Kategori: Off Topic |
|||
Webbdesigner
Jag söker en webbdesigner för framtällande Kategori: Söker/eftersöker |
|||
söker grossist av ljusstakar i glasHej, jag söker en grossist av ljusstakar i glas. Jag har fått frågan av kunder i min webshop. Jag har hittat grossister på Alibaba.com men då jag inte säljer i så stora volymer är det omöjligt för mig att ta hem ett parti på 2000 ljusstakar. Därför söker jag en grossist som kan tänka sig att leverera mindre partier i storleksordningen 50-100 st/bes... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Modeföretag
Söker en delägare till ett modeföretag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra återbetalning från webbhotell
Hej, |
|||
Investering och andelar i Aktiebolag
Hej ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
MomskravHur långt i efterhand kan ett företag kräva in moms för en privatperson som ej debiterats? 🙁 |
|||