Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 15 år sedan
Medlem
18

Tidpunkt för skatteåterbäring - Enskild firma med brutet räkenskapsår


Jag startade enskild firma 1 september 2010 och har brutet räkenskapsår (första bokslut 31 dec 2011). Kommer jag få skatteåterbäringen innan midsommar, eller får jag som företagare snällt vänta till december?

(gäller alltså detta första år, nästa år är jag medveten om att det är december som gäller)
Toppskribent
1324
5
Du skall ju notera på deklarationen under övriga upplysningar att du har förlängt räkenskapsår. Dock ligger du i datasystemen som företagare så ingen tittar på din deklaration innan hösten så det är december som gäller.

Hans
Medlem
18
Tack för svaret. Då blir det julklappar istället för sommarsemester då!  ;D
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.