Senaste inläggen
tips på fastighetsförsäkringar (kommersiell)
God middag allesammans! Kategori: Inköp |
|||
Feedback på Drömfynd!
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Avdrag på deklarationen (student)
Hej! |
|||
Kostnader bokföring - hur blir det bäst?
Hej |
|||
Sänkt moms på restaurang och catering
Finansdepartementet har tagit emot ett delbetänkande från utredningen om sänkt moms på vissa tjänster.
Kategori:
Nyheter
|
|||
Konstruktiv kritik av Monsieur.se tack!
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Byte från Enskild Firma till AB
Hej! |
|||
...... |
|||
Bokföring - Avskrivningar
Undrar om någon kan hjälpa mig med en uppgift jag har fått? har suttit här i timmar och försökt lösa den utan några framsteg.... |
|||
Hur mycket skatt på denna låga summaHjälper en polare med hans nystartade företag. Vinsten tros ligga på runt 140 000 till 220 000 kr för år 1. Hur mycket blir det kvar efter skatt på detta och hur räknar man? |
|||
Webbshop förslag o kostnad vid start?
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Billigaste emballagen -> kartong eller plastpåser
Jag kommer att sälja kläder från min E-handel inom kort, men jag har en del av funderingar där emballagen. Jag ska jobba hemifrån och ska hålla på det i 6-10 månader därefter det flyttas till varulagret. Jag är ute efter BILLIGAST och LÄTTHANERING med dom. Kategori: E-handel |
|||
Skatteregler köp av bolag och aktieutdelning
När man köper ett bolag får man väl inte dra av det på skatten? |
|||
Webbdesigner sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vinstfördeling enligt bolagsavtal?
Hej. |
|||
Bokföringsfrågor
Hej! |
|||
Lagervärde som kapital vid AB bildande?
Jag har drivit min enskilda firma i 3 månader och det har gått över min förväntan och jag ska nu bilda AB. Gällande de 50tkr i kapital som krävs har jag hört att det även går med lagervärdet - stämmer det? Och isåfall är det inköpsvärdet eller säljvärdet till mina kunder som gäller? |
|||
Lån till aktiebolag
Jag ska starta ett företag som kommer ha ett litet aktiekapital på 50 000 kr. Företaget ska arbeta med mjukvaruutveckling. För det första året krävs finansiering till löner, lokalkostnader samt inköp av utrustning. Uppskattningsvis 500 000 kr behövs till detta. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja olivolja till importföretag
Behöver hjäälp! Kategori: Off Topic |
|||
garanti eller inte
Hej |
|||