Senaste inläggen
Hyra ut mig själv inom byggbranschen ?Jag tänker starta eget och hyra ut mig själv inom byggbranschen. Räcker det med F-skattebevis eller ska man registrera firma också ? Kategori: Affärsidéer |
|||
domän namn
har köpt några domän namn som jag tycker är grymma. jag undrar om det är värt att spara de i hopp om att hitta en bra köpare eller försöka sälja på auktion nu på en gång? kan någon hjälpa mig värdera ungefär? Kategori: E-handel |
|||
Nyhetsbrevs skola
Jag har jobbat med nyhetsbrev och e-postmarknadsföring i snart fem år. Tyckte det var på tiden att skriva ner och dela med mig av de erfarenheter jag samlat på mig under åren.
Kategori:
Försäljning och Marknadsföring
|
|||
Lagervärdet höjer överskottet?
Jag blir helt tokig. |
|||
AnställaJag har funderat en del på att anställa i mitt företag som musiker. Om jag spelar med ett band och tar betalt för oss alla via mitt företag och sedan betalar de andra musikerna, kan jag då köpa och göra avdrag för grejer som de andra musikerna behöver för spelningen, t ex strängar, tågbiljetter etc? En del säger att jag förlorar på att anställa med... |
|||
AB eller HB?
Ska starta en verksamhet med uthyrning av badtunna och bastu på en flotte. Vi är två personer som kommer driva denna verksamhet vid sidan av våra heltidsjobb. Kategori: Allmänt |
|||
Undersökning på egenföretagare
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Bli skribent eller bra bloggare
Hej vänner ! Kategori: Allmänt |
|||
Skatten - den ska väl betalas av mig privat?
Jag börjar betala skatt nu i maj och varje månad framåt. Men den skatten ska väl jag som privatperson betala? Eller? |
|||
Schablonavdrag och Skatter
Hej alla glada! |
|||
Registrera för F-skatt & moms senare?
Jag har tänkt starta upp en enskild firma nu i maj. Själva företaget är baserat kring en hemsida som erbjuder gratis information men även säljer ett medlemskap till besökare. Kategori: Allmänt |
|||
Bokbyte.nu - bokbytartjänst till salu
Hej, Kategori: Till salu |
|||
Kontantmetoden - enskild firma?
Hej! |
|||
bokföra räntefodran
Hej |
|||
Avgifter för anställdaVad är det för avgifter man får betala om man anställer någon? Jag har ett städbolag. Hur räknas avgifterna ut? Jag har ev tänkt anställa någon som kan rycka in när jag har extra mycket jobb, får man betala så mycket avgifter att det inte lönar sig att ha någon anställd om de inte jobbar så ofta. Lönar det sig att ha anställda i ett städbolag? Kategori: Allmänt |
|||
När en ägare blir två - hur gör man?
Jag har kommit överrens med en vän om att vi i fortsättningen ska dela på det företag han nyligen startat upp. Vi har muntligt kommit överrens om hur mycket kapital och tid som jag investera i företaget. |
|||
Hur bokföra anställd i egen firma och kontantmetod
Hallå |
|||
Olagligt att köpa kopior från kina?
är det lagligt eller olagligt att köpa kina varor ex, kopior? ser ju på nätet de är ju ganska många som säljer det. så ställer frågan till och hoppas kunna få svar på den. Kategori: Allmänt |
|||
Hur hitta traderasäljare?
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra avbetalning - men skulden ökar!?
Har nyligen köpt bokföringsprogrammet iOrdning till min mac som funkar skitbra. Men en fråga: |
|||