Senaste inläggen
Köpa ett vilande AB
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
tips om kompensationsmodell till redovisningskonsu
Hej alla, jag har nyligen startat en enskild firma som jag kör 100%. Jag vill lyfta alla så mkt pengar som möjligt för att amortera mitt villalån nu när räntorna drar iväg. Kategori: Off Topic |
|||
Exklusivitet inom EU?
Jag undrar om någon kan svara på frågor om vad som gäller om exklusivitet inom EU. |
|||
Köper inkomstgenererade hemsidor.
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Finansiera som omyndig?Jag har en grym affärsidé som jag skulle vilja starta i ett aktiebolag. Det behövs ungefär ett par hundra tusen i startkapital, men jag har ingen aning om hur jag ska finansiera det. Jag vill verkligen satsa för jag vet att det är en bra idé, men jag är ganska ung (fyller 17) och har därför inte mycket kapital att gå in med samt att man måste väl v... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Föra över bil till enskild firma - hur funkar det?
Jag har under de första 18 månaderna med företaget använt min privata bil, vilket har fungerat hyfsat. Nu har vi dock köpt en ny bil som jag inte vill använda i min enskilda firma utan endast privat. Kategori: Allmänt |
|||
Starta annonssida , hur göra?
Hej! :-D Kategori: E-handel |
|||
Bokföring av skattedeklaration av moms
Jag har startat en liten enskild firma som än så länge inte har några inkomster. Däremot har jag köpt in en del prylar m.m. jag behöver i firman. |
|||
Deklaration fråga om moms och kapital!
Sitter och sliter mitt hår över deklarationen. Min kompis som är revisor hävdar att 2009 års moms som var -7500 kr ska även med på 2010 års deklaration. Så att det då blir -5000 att bet in i moms för 2010 och sen totalt -12500 i momsskuld? |
|||
Söker finansiär/investerare/kapitalist för 8 månader
Min man och jag har hittat ett riktigt klipp när det gäller ett hus på bra adress med stort renoveringsbehov. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Namnförslag på firmanamn inom städbranchen?Jag har en enskild firma sedan 1992 med namnet Snusboa i Valbo. Jag har nu lagt om innehållet i firman till städning och bortforsling av grovsopor. Min logga är en kvast över ett stort S. Jag skulle vilja använda den logga i ett nytt tilltalande firmanamn men behöver lite hjälp kreativitet när det gäller namnförslag på S så kunden förknippar det me... Kategori: Affärsidéer |
|||
Feedback önskas på hemsida
Vi planerar att göra om vår hemsida litegrann. Kategori: Feedback |
|||
Dela faktura med annat företag
Jag och en släkting har genom arv kommit att äga en lantbruksfastighet tillsammans. Det jag undrar är hur jag i min enskilda firma ska bokföra försäkringen som vi har tecknat för fastigheten. |
|||
Hyra ut datorerTror ni det lönar sig att hyra ut datorer? Vilka problem kan man råka på tror ni? Tror ni folk hyr datorer långa perioder, det kan väl inte vara så många som hyr en dator bara ett par dagar? Kategori: Affärsidéer |
|||
Hyra ut maskinerTror ni det är många som vill hyra en högtryckstvätt, har funderat på att hyra ut olika städmaskiner i min städfirma, t ex skurmaskin, golvpolermaskin, sopmaskin och även elverk och tryckluftsaggregat, vad för maskiner tror ni folk hyr mest av? Vad för maskiner kan man hyra ut längre tider, har kommit på byggnadsställningar. Kategori: Allmänt |
|||
Återförsäljare sökes inom TM
Då vår uppdragsgivare vill öka intaget av kunder så söker vi nu efter nya hungriga TM-företag som vill jobba mot konsumentmarknaden. Företagen kan i det här fallet vara förhållandevis nya men med dokumenterad säljerfarenhet i ledningen. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontaktlistor till callcenter/telemarketing
Vi har leads till callcenter/telemarketing företag. Kategori: Till salu |
|||
Glömt redovisa egna uttag i EF
Hejsan, |
|||
skämta.se
Hej ! Kategori: Off Topic |
|||
IB Lager och moms
Hej! |