Senaste inläggen
Skatten - den ska väl betalas av mig privat?
Jag börjar betala skatt nu i maj och varje månad framåt. Men den skatten ska väl jag som privatperson betala? Eller? |
|||
Schablonavdrag och Skatter
Hej alla glada! |
|||
Registrera för F-skatt & moms senare?
Jag har tänkt starta upp en enskild firma nu i maj. Själva företaget är baserat kring en hemsida som erbjuder gratis information men även säljer ett medlemskap till besökare. Kategori: Allmänt |
|||
Bokbyte.nu - bokbytartjänst till salu
Hej, Kategori: Till salu |
|||
Kontantmetoden - enskild firma?
Hej! |
|||
bokföra räntefodran
Hej |
|||
Avgifter för anställdaVad är det för avgifter man får betala om man anställer någon? Jag har ett städbolag. Hur räknas avgifterna ut? Jag har ev tänkt anställa någon som kan rycka in när jag har extra mycket jobb, får man betala så mycket avgifter att det inte lönar sig att ha någon anställd om de inte jobbar så ofta. Lönar det sig att ha anställda i ett städbolag? Kategori: Allmänt |
|||
När en ägare blir två - hur gör man?
Jag har kommit överrens med en vän om att vi i fortsättningen ska dela på det företag han nyligen startat upp. Vi har muntligt kommit överrens om hur mycket kapital och tid som jag investera i företaget. |
|||
Hur bokföra anställd i egen firma och kontantmetod
Hallå |
|||
Olagligt att köpa kopior från kina?
är det lagligt eller olagligt att köpa kina varor ex, kopior? ser ju på nätet de är ju ganska många som säljer det. så ställer frågan till och hoppas kunna få svar på den. Kategori: Allmänt |
|||
Hur hitta traderasäljare?
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföra avbetalning - men skulden ökar!?
Har nyligen köpt bokföringsprogrammet iOrdning till min mac som funkar skitbra. Men en fråga: |
|||
Köpa ett vilande AB
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
tips om kompensationsmodell till redovisningskonsu
Hej alla, jag har nyligen startat en enskild firma som jag kör 100%. Jag vill lyfta alla så mkt pengar som möjligt för att amortera mitt villalån nu när räntorna drar iväg. Kategori: Off Topic |
|||
Exklusivitet inom EU?
Jag undrar om någon kan svara på frågor om vad som gäller om exklusivitet inom EU. |
|||
Köper inkomstgenererade hemsidor.
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Finansiera som omyndig?Jag har en grym affärsidé som jag skulle vilja starta i ett aktiebolag. Det behövs ungefär ett par hundra tusen i startkapital, men jag har ingen aning om hur jag ska finansiera det. Jag vill verkligen satsa för jag vet att det är en bra idé, men jag är ganska ung (fyller 17) och har därför inte mycket kapital att gå in med samt att man måste väl v... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Föra över bil till enskild firma - hur funkar det?
Jag har under de första 18 månaderna med företaget använt min privata bil, vilket har fungerat hyfsat. Nu har vi dock köpt en ny bil som jag inte vill använda i min enskilda firma utan endast privat. Kategori: Allmänt |
|||
Starta annonssida , hur göra?
Hej! :-D Kategori: E-handel |
|||
Bokföring av skattedeklaration av moms
Jag har startat en liten enskild firma som än så länge inte har några inkomster. Däremot har jag köpt in en del prylar m.m. jag behöver i firman. |
|||