Senaste inläggen
Uttag av kontanter
Hej, |
|||
Hur hittar man redaktörer inom Hälsa?
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Miljöimperiet
Tjenare! Kategori: Affärsidéer |
|||
Olaglig handling eller ej?
Hej, |
|||
Arbete i bostad
Jag har hört lite olika bud på ifall man får göra avdrag på arbetsrum i den egna bostaden. Får jag göra schablonavdrag på 2000 om jag har arbetat mer än 800 timmar i bostaden? Jag har inget särskilt inrett rum men jag driver hela verksamheten hemifrån, har alltså ingen annan lokal. Det är min sambo som äger bostaden. |
|||
Fråga om IB av en nybörjare..
BAKGRUND |
|||
Hur hårt styrs/kontrolleras hur en verksamheten drivs
Hej, |
|||
AB i Sverige, sälja tjänster i Sverige, bo utomlandsOm jag jobbar som teknikkonsult med eget AB i Sverige, flyttar till Asien med familjen pga att min sambo har fått jobb där, men fortsätter att leverera tjänster (programmering & rådgivning) till mina tidigare kunder i Sverige: Hur går det till att betala ut lön till mig själv? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur bokföra drivmedel och milavdrag leasingbil
Hej |
|||
Behöver hjälp att registrera Enskild Firma
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Vad fylldes i förra året? (R40)
Tjena |
|||
Hur bokför jag avdrag för underskott av nystartad näringsverksamhet?
Jag är nystartad företagare och i deklarationen för 2009 så angav jag "underskott av aktiv näringsverksamhet som du får kvitta mot förvärvsinkomst" (ruta 45). Dessutom hade jag en momsfodran på staten. Således fick jag tillbaka en del pengar i dec 2010. |
|||
Ekonomisk livslängd på laptop
Nån som vet vad som menas med Inventarier som bedöms ha en ekonomisk livslängd |
|||
Webshop köpes
Hej, jag vill bara informera alla som vill sälja sin webbshop att jag letar efter ett nyförvärv. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Fråga: Hur bokföra körning leasing bil
Jag har ett handelsbolag och vi har köpt in en leasingbil |
|||
R43Jag ska göra min första NE-deklaration, tillämpar förenklat årsbokslut. Ska jag i ruta R43 på NE-blanketten fylla i vad jag tror att jag kommer att betala i skatt under året inkl det som jag redan betalt? Jag har fått mer intäkter än i senaste prel deklarationen, och skatten jag betalat utifrån det är ca 21.5 %. Kan jag skriva 21.5 % av bokfört res... |
|||
Bokföra utbetalningar för rutavdragetSka man bokföra utbetalningar från skatteverket för rutavdraget bland fakturorna man skickat ut till kunder för jobben de får rutavdrag för? |
|||
Bokföra inkassoräkningarVad händer om man inte bokför inkassoräkningar? Kan man bli av med f-skatten om man inte bokför rätt? |
|||
Förlustavdrag
Vi är 4 delägare i ett aktiebolag som avregistrerades februari 2010. Ingen verksamhet bedrevs under 2010 varpå det inte finns någon omsättning under 2010. |
|||
Observationskonto vid ingående balans
Hej! |
|||