Senaste inläggen
Några frågor om Aktiebolag
Hej, |
|||
Bokföring av lager
Hej, |
|||
Momsåterbetalning
Hur redovisar jag momsen, som jag får tilbaka? Det är mitt första år som EF och utgifterna är än så länge större än inkomsterna...och jag får tillbaka moms. |
|||
Hitta bra frilansjournalist
Vi utvecklar en programvara för elritning och har börjat samla på oss ganska många kunder med bra berättelser. Vi är dock dålig på att använda dessa i vår marknadsföring. |
|||
Levfaktura EU
Hej, om jag får en faktura från en varulev i Tyskland, ska jag då knappa in fakturan med valutan euro i stället för SEK i levreskontran? |
|||
Risk investera aktiekapital i nya aktier?
Sitter i tankarna att starta eget, till en början bara för att hålla på med aktiehandel men för att sedan kunna utveckla verksamheten inom t.ex konsultation. |
|||
Blir mitt kafé lönsamt?
Jag funderar på att köpa ett kafé i närheten av mitt hem. Kategori: Affärsidéer |
|||
Samarbetspartner till bokcommunity sökes!
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Personal uthyrning!
Är ett nystartat företag inom svetsbranchen. Kategori: Allmänt |
|||
Vad gäller vid utdelning av bonuscheckar till kundVi har ett system där vi delar ut en bonuscheck (värde 50🙂 till våra kunder när de handlat för en viss summa. Vad gäller här, egentligen; Ska kunderna skriva på dem med sitt namn/telefonnr eller vad gäller? |
|||
AktieöverlåtelseJag har för avsikt att "skänka" några procent av mitt AB till en vän. Kan jag använda en mall för aktieöverlåtelse och bara fylla i 0 kr på köpeskillingen? Något mer man ska tänka på? |
|||
Lagerbolag - bokföring
Hej, |
|||
Delägare i AB - vad händer vid giftermål?
Hejsan, |
|||
Jag behöver din åsikt...
Jag vill starta en liten biverksamhet till mitt befintliga företag. Kategori: E-handel |
|||
Uppdragsgivare till callcenter sökes
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Callcenter
Hej
Kategori:
Affärsidéer
|
|||
Vilka lagar gäller?
Hej, jag har en webbutik som säljer elektronik varor. Jag har en kund som köpte en vara från mig nyligen, och påstår att skyddsplasten var till hälften bortdragen och tillbakasatt vid leverans. |
|||
Privat bil och firma
Min fru har en enskild firma som börjar sakna kunder! Hon är rädd att hon kommer att gå under med firman! Hon har ingen lån på firman och ingen skulder men kommer till mig och säger att hon vill att vi ska skriva bilen över på mig så att om firman skulle gå under och få skulder då skulle dem inte ta den. Kategori: Allmänt |
|||
Samarbetspartner sökes!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Får man ha 1 st kund som man jobbar 100% för?Jag skulle vilja starta eget som konsult, och jobba 100 % för ett specifikt företag som jag för diskussioner med. Är det lagligt? Eller råkar företaget illa ut om de har en person som jobbar 100 % men som inte är anställd?? Tacksam för feedback! |
|||