Senaste inläggen

Skriva ut flygblad

Hej!

Tror ni man kan skriva ut flygblad på sin egna skrivare som kan kallas professionella som såna man får på ett tryckeri? Blir det billigare än att trycka dem på tryckeri?

Kategori: Off Topic

hur bokför jag banklån?

Hej!

Jag har lånat pengar från min bank för att betala en leverantör i utomlands( Indien). Jag har nu betalat av hela lånet ink. avgifter och ränta på ca 800 kr. Hur gör jag bokföringen av lånet.

m v h
Patris

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

någon som vet hur alibaba funkar???

hej ...

som rubriken lyder så är det någon som vet hur den sidan funkar ...

fattar inte mycket av den ..

om jag lägger in en länk här kan någon förklara för mig då ???

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=sv&prev=/search%3Fq%3Dalibaba%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26hs%3D...

Kategori: Företagande över gränserna

Lager, kontantmetoden och olika inköpspriser

Jag ska börja sälja varor som komplement till de tjänster jag erbjuder, bokföringen har varit relativt enkelt, men nu när lager börja komma in bilden så får jag inte riktigt ihop det.

1) Jag kör kontantmetoden, men leverantören är väldigt långsamt med att skicka fakturor för det som levererats. Eftersom jag inte kör något "lev...

Låna privat eller på AB?

Jag behöver låna ca 300 000 kr till mitt nystartade aktiebolag.

Jag är anställd av på mitt eget AB sedan två månader tillbaka. År 2010 hade jag ca 380 000 kr i taxerad förvärvsinkomst.

Det finns en person till kan vara med att dela på lånet, hon har ca 230 000 kr i årsinkomst förra året och är också anställd på mitt bo...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Avdrag för anställda

Jag har en spelning tilsammans med en musikgrupp och vi tänkte ta betalt genom mitt företag och att jag sedan betalar ut lön till de andra. Vi har haft repetitioner vid tidigare tillfällen inför spelningen vilket har inneburit kostnader i tågbiljetter för andra i gruppen. Kan jag göra avdrag för andra personers tågbiljetter om jag anställt dem vid...

Tutorial samling

Kanske redan finns, men jag har funderat på en sajt med en slags tutorialsamling där de vetgiriga kan hänga i brist på bättre sysselsättning. Genom att låta användarna själva lägga upp tutorials inom ett ämne som de själva brinner för så fylls sajten av sig själv.

Fördelarna för dem som lägger upp tutorials är att de får bevisa sin...

Kategori: Affärsidéer

Enskild firma - betala skatt på vinst?

Hej!

Har en enskild firma med boslutsdatum i dec. Det är en liten firma som jag driver som hobby. Jag bokför själv och ska ge mig på ett förenklat bokslut. Totalt sett kommer jag att landa på ett litet antal fakturor och med en vinst på 10.000 kr.

Jag betalar inte in någon preliminär skatt. Min fråga är nu hur och nä...

Vilken moms på fotograftjänst?

Hej! 🙂

Har en liten fråga.
Om man är fotograf, och ska ta betalt för en fotografering, vilken moms är det som gäller? :unsure:

Om man sen levererar en beställning av bilder digitalt till kunden (via t.ex. mail eller nedladdningsbar fil). Vad för moms gäller då?

Och om det gäller fotoutskrifte...

Söker finnansiering

Söker finnansiering för vårat nya företag antingen med gamla dator ni inte änvänder eller med pengar... Vi kan tyvärr inte ta emot utanför Malmö området...

Http://www.webblord.com

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

2 enskilda firmor till aktiebolag ?

Hej! :cheer:

Nu kommer jag kanske med en riktigt dum fråga. Men måste få veta. :-[

Det är så här.. Jag och min pojkvän har vars en enskild firma med totalt olika sorters verksamhet. Om 3-4 år planerar vi skaffa hus, och då har vi även tänkt att vi ska bilda gemensamt aktiebolag av våra båda enskilda firmor. 🙂

Hjälp mig att förstå (Utlägg för inköp)

Hej!

Jag har nyligen startat ett handelsbolag. Jag hade utgifter innan jag startade bolaget och funderar nu på hur jag ska bokföra dessa. Ska jag bokföra dessa?

Det jag funderar över är vad som är "smartast". Jag har gjort egna insättningar för startkapital och skulle vilja, när pengarna från jobb kommer in, ta ut peng...

Sälja reklamplats i reklamutskick

Jag kom på att man kan sälja reklamplats på reklamutskick man delar ut som direktreklam till folk och få kostnaderna för utskicket betald, tror ni det funkar?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Lära språk med Klassisk Musik

Någon som kan hjälpa mig med var jag kan hitta någon som lär ut språk (tyska) med hjälp av klassisk musik, George Lozanov metod, där man även ställer upp orden på ett speciellt sätt.

Många glada hälsningar

Robert Espenkrona

Kategori: Söker/eftersöker

söker grossister/restpartier hygienartiklar

Jag söker grossister alt. restpartier inom hygienartiklar, nån som vet?

Kategori: Inköp

söker grossist i Kina

Söker en grossist i Kina som säljer hygienprodukter, nån som vet om nån seriös?

Kategori: Företagande över gränserna

Öppna Butik - Hur? Vart? Kostnader?

Efter att ha fått bra respons av kunder ett år efter att jag startat webshoppen (försäljning av kläder) vill jag nu öppna en fysisk butik då efterfrågan är stor och många kunder vill komma in för en mer personlig kontakt.
Behöver även komma in i ett mer socialt liv känner jag..blir lite väl för mycket att sitta hemma ensam om dagarna, trots...

Kategori: Allmänt

tänka på vid start av e-handel....

min sambo och jag ska starta en e- handel och nu så undra vi vad de är man behöver tänka på för att komma igång ...

vi ha kollat upp följande saker :

* f-skattsedel
* handel med övriga EU länder
*webbsida , kollat runt vad man kan få en bra sida att hyra.
* bokföringsprogram
*grossist
...

Kategori: E-handel

Söker grossister!

Hejsan.
Jag söker grossister som har modekläder (kjolar, toppar, linnen mm) smink, kropp och hälsoprodukter.

Även intresserad av dropshipping.

Jessica

Kategori: Söker/eftersöker

Hur löser jag ersättning till min kollega?

Jag bedriver för stunden en enskild firma inom personlig träning. Jag ska börja sälja kosttillskott till mina klíenter. En kollega till mig vill också kunna erbjuda kosttillskott till sina klienter, och tog upp frågan om hon kunde sälja via mitt företag istället för att registrera ett eget. På så sätt skulle hon kunna få en ersättning per såld vara...