Senaste inläggen

Revision

Vad innebär en revision av ett företag?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Ni som har anställda - hur mycket kostar det?

Jag har planer på att utvidga företaget till nästa år och har funderingar på vad en anställd kostar egentligen?

Så ni som har anställda, vad kostar dom er (förutom deras lön) per månad på ett ungefär? Och är de heltidsanställda?

Kategori: Allmänt

Kinesisktalande eftersökes!

Söker en kinesisktalande för ett mindre samarbete!

Kategori: Söker/eftersöker

Hur bokför jag privata lån

Hej!

Jag har en enskild firma. När jag startade firman för 2 år sedan då hade jag minus resultat. För att köpa varor lånade jag typ 20000 från min pappa. Och nu vill jag betala tillbaka lånet. Hur gör jag bokföringen?

novis

Personliga barnböcker - Hela konceptet till salu

Jag har drivit en webbutik där jag har sålt speciella barnböcker där barnet blir hjälten i sagans värld. Nu kan jag inte längre driva detta pga sjukdom. Jag har sagt upp webbutiken (hyrde den bara) och vill nu sälja rättigheten att göra dessa barnböcker. Det är best - personalized books som jag köper böcker och programvara från.
Kategori: Till salu

Vi söker uppdragsgivare till callcenter

Vi söker uppdrag för vårt callcenter och telefonpassnings företag.

Callcentret är nybyggt i modern miljö och med mycket avancerad telefonväxel, vårt callcenter kommer att ha dygnet runt öppet då några uppdragsgivare önskar det.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Vänligen skicka e-post till:...

Räknar jag rätt på skatten? (delat spreadsheet)

Hej,

Jag är mitt i en övergång från att vara bemanningskonsult till att starta en enskild firma och fortsätta på samma arbetsplats. Innan jag bestämmer mig skulle jag vilja ha lite tips och se om jag har räknat rätt.

Det är inga krusiduller gällande avtal med bemanningsföretaget.
Tanken är att skriva ett nytt a...

Söker någon som har en utsatt och spammad domän

Hej

Söker någon som har en domän som får uppåt 50.000
spam per dag och vill prova en ny tjänst som kommer
på marknaden i höst.

Inte någon spamkontroll i dagsläget utan se detta som
en en gateway som stoppar en hel del utan kontroll.

Det är en beta och som sagt så behöver jag en e...

processa mot hyres värd

tänker driva tvist mot hyresvärden,
fakta hyres kontraktet är ink värme bra så
innan övertagandet i feb påtalades för hyresvärden att lokalerna saknade värme i lokalen drivs pub/restaurang
vid övertagandet från feb till mars månads utgång saknades värme 12 grader vid bardisk samt 9 grader i matsal
har alla m...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Marknadsför våra auktioner och få 10% provision.

Vi Mekatec AB och Alla Verkstäder har provat en ny tjänst som heter bloppit för att auktionera ut 5 värdecheckar varje månad.

Bloppit fungerar så här:
Om du driver en blog elelr en hemsida så kan du välja att "bloppa" någons auktioner och få 10% provision per auktion.

Vi har lagt ut 5 auktioner på värdecheckar p...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Någon som är intreserad av marknaden i Finland?

Hej,

Någon som är intreserad av den finska marknaden, eller söker sammarbetspartner från Finland?

Michael heter jag och är entreprenör i Helsingfors, jag har under de senaste 7 åren jobbat hårt för att komma in i kretsarna här i Finland. Har sammarbetspartners i 7 olika städer i Finland, ända upp till norra Finland. Ha...

Klädbutik med märkeskläder

Hej,
är en utbildad Civilekonom med inriktning mot marknadsföring. Efter att ha jobbet ett par år inom min bransch är jag och min sambo sugna på att starta eget. Så länge vi kan minnas har vi båda haft ett stort intresse för mode, därav skulle vi vilja öppna upp en klädesbutik, på sikt även en webbutik.

Har dock ett antal fråg...

Kategori: Allmänt

En mentor/partner med juridisk kunskap sökes

avskrivning

Hej
Jag driver en restaurang och köper in 5 soffor á 11250 kr exkl moms ett företag kommer dit och äter då råkar en av hans anställda förstöra en soffa men företaget går med på att ersätta soffan så jag fakturerar han för soffan och beställer en ny. Soffan var ju en inventarie, hur ska jag bokföra så det blir rätt med inventarier och moms.

Eget Företag som plåtslagare

Hej!

Jag är för närvarande anställd på ett plåtslageri och har jobbat där i några år. Men nu har funderingar börjat komma upp i mitt huvud om jag skulle skaffa f-skattsedel och hyra ut mig själv till samma firma som jag är anställd av nu.

En av mina frågor är då, kommer det bli någon markant inkomst-skillnad för mig? (...

Guiding i livet/starta eget för erfarenheten?

Hej!

Jag tänkte presentera mig och min situation lite snabbt innan jag kommer till min fråga; Kille 20 år, bor och jobbar i Oslo sen ett år tillbaka. Ska flytta tillbaka till min hemstad i Sverige i början av augusti, planen är att jobba 6 månader och sen utbilda mig till något inom mediakommunikation eller ev. åka ut och resa för at...

Kategori: Affärsidéer

Bokföra tillgodokvitton

Hej!

Skulle behöva lite hjälp med hur man bokför tillgodokvitton.

Lite bakgrund:
Butik som ger ut tillgodokvitton vid reklamationer från kunder. Butiken ger dessutom ut tillgodokvitton till kunder som betalat med presentkort men inte handlat upp hela beloppet.

Hur bokför man vid utlämnandet av til...

Bokföra avbetalningsköp utan handpenning

Bokför man ett avbetalningsköp, där ingen handpenning läggs vid köp på samma sätt som med handpenning vid köpet? Dvs Kan jag dra av hela momsbeloppet vid köpet, lägga upp köpet ( i detta fall- dator+ skrivare), som inköp förbrukningsinventarie och lägga det som ett kortfristigt lån?
Och - läggs avgifterna för avbetalningsköpet som räntekostn...

Söker webdesigner / programmerare till projekt

Söker en programmerare med erfarenhet av att bygga hemsidor.
Du ska bo i Helsingborg eller omnejd och vara intresserad av att bli delägare i ett innovativt projekt i utbyte mot din kunskap.

Hör av dig.
Peter.j.re at gmail.com

avskrivning årsbokslut

Hej alla,
Blev just medlem och har en fråga ang kontona 1229 och 1220.
Kör sedan några år enskild firma, har alltid bokfört själv men lämnat över årsbokslutet till ett Pro. I år tänkte jag försöka mej på även bokslutet. Sitter alltså och gnuggar de grå med varierande framgång...
Tror att jag har fattat avskrivning hyfsat med ko...