Senaste inläggen

Hur blir det med debiterade preliminärskatten?

Hej,

Jag har en enskild firma. Idag fick jag besked på vad jag ska betala i preliminärskatt varje månad från och med februari. Jag har tidigare betalat runt 500 kr/mån, nu har det ökat med 1000 kr.

Jag har precis fått ett nytt jobb och kommer att få högre lön - dessutom kommer jag att minska på verksamheten och inte jo...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Skaffa företagskonto till nystartad enskildfirma

Hej!

Jag har nyligen startat ett företag. Jag kommer driva en e-handel och söker ett billigt frakt bolag som kan frakta mina varor till mina kunder.

Jag undrar vad ni har för priser? skall något avtal fästas innan jag kan skicka paket via er.

Jag har läst att man brukar i e-handel lägga priser per kg ell...

Starta sidoverksamhet: Kan man köpa in lager för all vinst?

Hej,

Jag vill börja med att tacka för ett bra forum.

Jag har byggt upp en hemsida/e-butik i 3 månader och nu är den äntligen klar! :winner

Jag har sedan 2-3 år tillbaks köpt in ett lager (privat), som är värt några tusen ut till kund.

Jag tänkte nu registrera mig för F-skatt och momsregis...

Produktionsagent klädindustri registrerad i Kina och HK säljes

And trade Limited HK säljes till högstbjudande!

Detta pga nytillskott i familjen och vi har bestämt oss för att flytta hem till Sverige.

Företaget går under namnet Agenture och är aktivt sedan 2006. Vi har en inarbetad kundportfölj som omsätter motsvarande ca 5 miljoner SEK med en nettovinstmarginal enligt branschind...

Kategori: Till salu

ROT och RUT avdrag i företaget?

Hej!

Har enskild firma som utför olika rot & rut tjänster. Tänkte göra lite arbete hemma inom rot. Undrar om jag kan utnyttja mitt rot avdrag genom mitt enskild firma.

Kategori: Allmänt

Vad händer om man går minus i enskild firma

Hej!!
Har FA skattsedel.
Undrar vad det är som händer om man går minus i enskild firma?
Hur mkt får man går minus?
Kan man kvitta förlusten med inkomstskatten t.ex om jag gör en förlust på 30000:- med mitt enskild firma.
Och om jag betalar 60000:- i skatt år 2011. Dvs att min skatt för 2011 blir då 30000:- då jag...

Logotyper - Endast 999 kr!

Är du i behov av en logga?
Just nu producerar vi logotyper för endast 999 kr!

Vår webbsida är under uppbyggnad, men tills vidare kan ni ta en titt på vårt portfolio på nedanstående länk. Är ni intresserade av en logga kan ni skicka ett pm till mig.

Vi innehar F-skatt.

Portfolio

Kategori: Till salu

KPI 2012 - Konsumentprisindex

Jag ska fakturera en ersättning som ska vara indexreglerad förskottsvis för varje år. Vilket KPI används för 2012?

Copywriter artikelförfattare sökes

Vi söker copywriters och artikelförfattare till texter för diverse hemsidor. Vi börjar med att du får skriva ett par artiklar, funkar det bra kan det bli mer löpande.

Kategori: Söker/eftersöker

Avgifter vid ansökan till kommun/polis/länsstyrelse?

Som sagt, hur bokför man avgifter enligt avgiftsförordningen? Exempelvis ansökningsavgifter som man behöver betala när man ansöker om vissa tillstånd och liknande hos polis, kommun eller landsting?

Dessa avgifter finns reglerade i avgiftsförordningen, men jag lyckas inte hitta någonstans om dessa innehåller moms, eller om man bara bo...

Löst problemet

Löst!

Kategori: Inköp

Avdrag! Vilka är ok och hur långt bak i tiden?

Jag har enskild firma och har haft sen 09. Hade tänkt göra avdrag för den dator jag använt hela tiden jag haft företag, köptes 08-09.
Kameran jag brukar använda att fotografera mina jobb med. Möbler som jag har använt i mitt kontor. Verktyg som jag har varit mina egna som jag tänkte köpa in till företaget.

Jag har för mig att...

Söker telefonsäljare/ för försäljning av Gokart events

Vi driver en gokart-bana i Stockholm och nu
söker vi telefonförsäljare/säljare till att sälja gokart/Crosskartevenemang till företag i Stockholms området.

Det här kommer vara helt unikt, så säljaren slipper få svar av kunden att han är den fjärde personen idag som ringer angående detta.

Vet ej hur man gör helt...

Hjälp med undersökning och chans att vinna fina priser!

Hej!

Vi skulle vara tacksamma om ni vill hjälpa oss genom att fylla i nedanstående undersökning. Tar endast någon minut och man har även chans att vinna fina priser.

docs.google.com/spreadshe...

Kategori: Allmänt

Tyck om hemsida

Feedback på hemsida
www.arbetscoach.dinstudio.se

Tack på förhand

Kategori: Feedback

Hur bokför man inköp av larmutrustning?

Hej,hur bokför jag köpet av larm utrustningen som har kostat mellan 20000-22000 inkl. moms(har inte fakturan framför mig just nu)?
Har också en separat faktura för larm installationen,vilka konton lägger jag den på?

Tacksam om någon kan hjälpa.

Momsbeskattning vid EU införsel/inköp

Hej på er

Brinner i huvet :crazy: efter att försökt reda ut detta...därför vänder jag mig till er experter i forumet..

moms inom EU, vad betalar jag som företag till skattmasen i form av moms.

tex.

Vi köper in från Frankrike en vara för 800 kr (momsfritt)
Vi säljer den varan till e...

Importera, posten deklarerar? fråga

Hej!

Jag kommer snart bedriva eget inom e-handel. Kommer ta in varor från USA och har varit i kontakt med tullverket om vad momsen kommer vara och tull.

Tullverket sa till mig att när varan kommer till sverige, etc posten, så hämtar man ut den där och betalar då tullen och momsen. Dom sa även att dom sköter deklaration...

Kategori: Inköp

Frågor kring Kompanjonavtal till AB

Hej,
Undrar om ni kan ge mig och min kollega lite rådgivning. För två år sedan startade jag ett företag kring en egenutvecklad produkt. Första året drev jag företaget själv och registrerade bland annat ett varumärke kring produkten.
Under år 2, lämnade jag för tillfället över ansvaret för produkten till en vän, genom franchising av va...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Ny startat TM företag- S.M.A.S.H

Hej!
Vi är ett nystartat TM företag, vi är ett glatt och ambitiöst gäng som har flera års erfarenhet inom TM.

Nu söker vi företag som är intresserade av att samarbeta med oss och uppskattar våra tjänster, samt kunskaper och erfaranheter inom branschen.

Vi har erfarenheter inom många grenar i yrket och har sälje...