Senaste inläggen

Billeasing, vad är korrekt?

Hej,

Har fått olika svar på denna fråga och blir småtokig på vad som är korrekt.

Har några bilar leasade på firman och ska bokföra fakturorna.

Ett konkret faktura ex.

Leasingavgift 830kr
Uppläggningsavgift 400kr
Fakturaavgift 35kr
Moms 25% 316kr
TOTALT: 1581kr

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Redovisningsperiod för moms??

Ditt beskattningsunderlag överstiger inte 1 miljon kronor per år.
Du kan välja någon av de nedan angivna momsredovisningsperioderna.

Välj redovisningsperiod:

I inkomstdeklarationen för helt beskattningsår.
I skattedeklaration var tredje månad, med redovisning den 12:e i andra månaden efter redovisningsper...

Kategori: Allmänt

Starta företag: Omsättning per år ??

Hej!

Jag håller på och startar ett företag via verksamt.se och undrar vad det minsta omsättningen är som jag kan lägga ? ( ange den beräknade omsättningen (för ett helt år) för varje näringsgren )

Jag har ingen aning vad jag kommer få in per år.. Svårt att säga, och vad jag hört av andra så om jag lägger för mycket där...

Privatkonto istället för företagskonto.

Jag undra om man kan ha två privatkonton (bankkonton), där ett är för ens privata ekonomi och ett är för ens företags ekonomi, istället för ha ett vanligt företagskonto (bankens benämning)?

Jag undra för jag är verkligen inte nöjd med swedbanks företagskonto (bara en enda röra, då de håller på och omsorterar allt hela tiden) och vil...

Enkätundersökning Budget

Hej,

Anna heter jag och vidareutbildar mig till redovisningsekonom på affärshögskolan i Uddevalla.

Under mitt sista år skriver jag en examensuppsats om budgetens vara eller icke vara, och till grund gör jag en enkätundersökning.

Är mycket tacksam om ni vill ta er tid ca 3-5 minuter att fylla i den här we...

När måste Proforma invoice bokföras?

Hej.
Som topic lyder.

Om jag handlar från EU länder får jag ju Proforma fakturor, hur som ett underlag där ja betalar i förskott.

Måste ja boka det som jag gör vid import från andra delar av världen, dvs både proforma och commercial invoice eller bara en?

MVH/

Köpa in solfilm från USA, säljer som företag i sverige

Hej!

Ska snart starta egen firma. Jag ska sälja solfilm i sverige via e-handel. Jag köper in solfilmen från USA..

Vad jag läst så behöver man inte betala moms på vissa varor??

Hur är de om min leverantör skickar den som gåva? finns de några avgifter över huvudtaget i detta?

Kommer ju inte...

Kategori: Inköp

Webbutveckling Företag Uppstart

Ska starta ett företag som tillverkar snygga, stabila, skräddarsydda webbsidor SNABBT, helt baserade på ett omständigt CMS system som mitt team utvecklat.

Idén är att på några dagar efter beställning fixa en snygg webbplats som vi levererar med en admin som är anpassad efter webbplatsen.

Jag vill ha så mycket kritik so...

Kategori: Feedback

Hur ta kontakt med återförsäljare?

Hej
Jag tänkte äntligen komma igång med mitt företagande.Har fått till en design på min prydnadsbrunn som funkar.Men jag vill använda mig av återförsäljare så jag slipper den tunga biten.Jag vill kunna fokusera på tillverkning och design.
Hur tar man kontakt med en ev.återförsäljare?
Skickar man reklam via mail och hoppas på na...

Reklam på varuavskiljare?

Det är ett par företag som har ringt mig och försökt få mitt företag vara synlig på varuavskiljare i butikerna här mitt företag finns.

Men jag är mycket skeptisk på detta sättet att synas så har alltid tackat nej. Men jag undrar om det är någon här som har provat på detta och om ni har någon kommentar om det?
Vad tror ni om de...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

starta AB -brutet räkenskapsår - när kan utdelning utbetalas?

Tänkte starta AB nu innan årsskiftet och börja som konsult under nästa år. Har kollat en del men vill kolla några saker med er

Som jag förstått det.

1) Startar jag nu dec 2011 och väljer vanligt räkenskapsår, kan jag tidigast betala ut utdelning efter årsstämman för 2012 dvs antagligen jan 2013 för 2012 års verksamhet....

En dag för dig som skall starta eget klädmärke

Har drivit en fabrik som tillverkar kläder i 5 år i Indien.
Många nystartare kontaktar mig men kan inte basics.

Så nu planerar vi en utbildningsdag om att starta företag, starta klädmärke, hur man placerar en order och hur man importerar.

Intreserad? Maila per.oberg@dragonstarpro.com

Ha en bra...

Kategori: Affärsidéer

Dag för dig som vill starta eget klädesmärke

Har drivit en fabrik som tillverkar kläder i 5 år i Indien.
Många nystartare kontaktar mig men kan inte basics.

Så nu planerar vi en utbildningsdag om att starta företag, starta klädmärke, hur man placerar en order och hur man importerar.

Intreserad? Maila per.oberg@dragonstarpro.com

Ha en bra...

Kategori: Företagande över gränserna

Hjälp med marknadsföring och tips inför nystart av städföretag

Jag är i uppstartsfasen av mitt företag.

Jag tänkte inrikta mig endast till privata, och då kanske sälja främst in en paket på ca 2,5 - 4 timmar, där man städar deras lägenhet, damsuger, tar hand om tvätten, går ut med deras hundar, stryker, gör matlådor som man kan frysa in och ha med sig till jobbet och liknande. Tror att det är st...

Kategori: Affärsidéer

Säljbolag söker nya uppdrag !!

Säljbolag söker nya intressanta uppdrag.

Skriv ngra rader till : telemarket2012@gmail.com

(Vi är även behov av en partner med lång försäljningserfarenhet.)

Kategori: Söker/eftersöker

Driva E-handel bara registera F-skattesedel?

Hej alla erfarna!

Jag skall nu i Januari har premiär för min E-handel men först å främst.. Räcker det med registera F-skattesedel för att driva e-butik? vad innebär egentligen f-skattesedel? jag vet.. man betalar skatt å momsar, men blir ditt företag registerat med f-skattesedel? eller ska jag behöva registera något annat också?

Kategori: E-handel

Marknadsföring Internet VS Fysiska reklamprodukter

Hej !
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av marknadsföring via nätet kontra fysiska reklamprodukter som t.ex reklamblad, tidningar, mässor m.m. Vilket ger bäst resultat för din verksamhet ?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Annie Lööf vill ha enklare regelverk

Fick ett pressmeddelande i Fredags.

http://www.regeringen.se/sb/d/15421/a/182435

Kategori: Nyheter

Parti Armband

Vi fortsätter att renodla vår verksamhet och säljer ut ett mindre parti armband (11 st).
Köparen kan använda våra bilder.

Bild på armbanden finns på denna länk:
http://www.merasmycken.se/grossist/wholesale

Pris/frågor till info@merasmycken.se

Kategori: Till salu

Starta stylingbutik(bil) var köpa produkterna?

Hej!

Jag har funderingar över att starta en nätbutik för bilstyling.

Är ny i detta så undrar vart köper jag in produkterna ? Någon med erfaranhet? Hittat en del leveratörer från utlandet i Ebay som jag kan beställa billigt för, men svårt att hålla kontakt med utländska leveratörer...

Tips ? någon som har...

Kategori: Affärsplanen