Senaste inläggen

Starta eget, driva hemifrån, tips?

Hej

Jonas heter jag, 19 år gammal, fyller 20 alldeles strax!

Har alltid varit en person som gillar utmaningar och bestämma, därav har jag länge funderat på starta eget.

För 5 år sen började jag syssla med webbdesign och har hållt igång aktivt inom det nu och ca 1 år sedan registerade jag ett företag på d...

Kategori: Affärsidéer

Rekommendation av företag som kan sälja in företagsutbildningar

Har nyligen startat ett företag som säljer utbildningar till företag och föreningar. Jag skulle vilja ha hjälp med att sälja in utbildningar. Är det någon som vet något bra företag som säljer sådana tjänster?

Linus
www.braskydd.se

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Företag som hjärn-jympa

Vad tror ni om detta? Vid sidan av en fast tjänst.

Mellanhand för trycksaker. Men jag skulle vilja ha tips på tryckerier och företag som tillhandahåller div saker att trycka på.

Sedan har jag en ide för en hemsida som jag tror på. Har inte sett någon sådan sida nånstans. Men jag har ingen aning om hur/ vad man skall ta...

Kategori: Affärsidéer

Hjälp med övergripande tolkning av AB´s ekonomi inför ev köp

Är nyfiken på att ev köpa ett AB som nu finns till salu, har hittat siffror för en första tolkning av det ekonomiska innan jag verkligen synar det i sömmarna,
kan du hjälpa mig att läsa ut hur företagets ekonomi mår?

http://www.121.nu/onetoone/foretag/naturgarn-stockholm-aktiebolag-B419/ekonomi

Tack på förhand!...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Köpa företag med dåligt rykte eller starta nytt?

Jag har hittat ett företag som är till salu som jag är nyfiken på.

Företaget är en grossist av garner (ensamrätt att importera alpackagarn av mkt fin kvalité från Perus största spinneri) och startades för över 30 år sedan (samma ägare under alla år).

När jag snokade runt på internet om vad andra tycker om företaget f...

Kategori: Allmänt

Handelsbolag vs Enskild firma

Jag håller på att starta ett bolag på hobbynivå men vet inte riktigt vilken bolagsform jag ska välja

Jag väljer mellan Handelsbolag eller Enskild firma,
Vad skiljer dessa former åt?

Om man vill ta ut en vinst i slutet av året, vilken form är mest fördelaktigt skattemässigt?

Vilken skillnad är de...

Vilka steg och i vilken ordning?

Jag har funderingar på att starta webb-shop som så många andra men jag vet inte i vilken ordning/vilka steg som krävs för att komma i gång....
Än så länge är det i funderingsstadiet och har surfat runt lite och sökt efter återförsäljare till de produkter jag skulle vilja sälja. Dock finns det många sådana webb-shoppar på nätet, men jag tänkt...

Kategori: E-handel

Kopior

Hej
jag vet att det är olagligt med handel av div piratkopior av kläder mm. Men hur är det om man marknadsför kläderna som kopior och inte försöker lura kunder utan är noga med att upplysa att det är kopior, skulle inte det fungera??

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Legoarbete.....??

Hej.
Jag har en fråga om nåt som jag har för mej kallas "legoarbete" sånt som andra företag lämnar bort till andra företag pga tidsbrist eller annat. Tex om ett företag gjort produkter och ger möjligheten till ett annat företag att packa den samma. Eller att nån tar på sej att kuvertera en massa brev.
Hoppas ni vet vad jag menar? Mi...

Kategori: Söker/eftersöker

Välja index

Hej!

Finns det någon här som kan förklara för mig hur jag ska välja rätt index till en offert som jag ska skriva?
Enligt Skatteverket så har jag SNI kod 70220. Enligt en revisor som jag har pratat med så ska jag använda ett index som heter AKI SNI 2007 I. Detta förstår jag inte alls hur han kom fram till för I:et står ju inte...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Parti Scarfar

Vi ska renodla verksamheten och säljer därmed ett mindre parti scarfar.
Totalt 27 st. Märke: Charmant Of Sweden.
Inplastade och prismärkta med 149kr/st (utpris).

Kategori: Till salu

Kund som vill inte betala..

Hejsan!

Jag driver en städfirma för ett och halv år och nu har jag första kund som vill inte betala fakturan! Jag fakturerar varje dag och hade inga problem tills nu, men denna kund är helt oseriös..

Har utförts en flyttstädning den 21:a november, allt var ok, var bra kontakt med kunden inga problem alls. Kunden även...

Kategori: Allmänt

Lunch i samband med utbildning?

Jag säljer kurser där lunch ingår i priset. Lunch bokar jag på en restaurang. Hur bokförs detta? Kto 4600? eller är det representation kto 6071/6072?

Någon som vet?

Hur bokför jag affiliateinkomster?

Jag ska precis startat en EF och ska syssla med affiliatemarknadsföring. Jag får alltså provision för de besökare som går via min sida till en annan sida och handlar prylar, resor etc etc.

1. Hur ska jag bokföra dessa ifall pengar kommer från utlandet? Jag ställer ju inte ut en faktura utan får reda på hur mycket jag tjänat ihop varj...

Anställning vs. firma?

Jag kommer få ett jobb som innebär att jag som anställd får 1500 kr i månaden, brutto. Ca 1000 netto. Alternativet är att jag tar jobbet genom min enskilda firma. Hur mycket måste jag ta betalt för att det ska bli mer ekonomiskt fördelaktigt? Moms skatter och egenavgifter ska betalas och jag vill då ha mer än 1000 kr kvar netto. Jag förstår att det...

129.000 företag emails adresser i England Spanien

Hej
Vi säljer Mail till företag som söker nya produkter att tjäna pengar på
Hör garna av er.Obs.bara seriösa
Vi har fått dom genom vårt nyhetsbrev på Costasite

Mvh Andres

Sökes: Leverantör/tillverkare av tröjor/sweatshirts med tryck?

Hej!

Mitt företag söker leverantör/tillverkare av sweatshirts (inte hoodies) där man även kan få dessa med tryck av diverse slag och storlekar, är det någon där ute som vet eller har något tips om hur man går tillväga för att hitta en sådan leverantör/tillverkare??? Vore tacksam för svar.

Vänligen,
RasmusN

Kategori: Inköp

Houses to sale

I have been given a massive opportunity to sell fantastic detached
properties in the region of Murcia at an amazing 75% reduction.They
are 3 bed 3 bath detached villas, originally marketed at €500,000
now available from €145,000 with 100% mortgages. If anyone is
interested in buying one of these please contact me as soon...

Dax att avskaffa handelsbolagen?

Varför inte ta och avveckla möjligheten att starta och driva handelsbolag?

För delägare i handelsbolag gäller ju ett personligt och solidariskt ansvar för handelsbolagets skulder och förpliktelser, vilket gör att de flesta faktiskt bör undvika handelsbolag. Det finns fall när handelsbolag fungerar utmärkt men tyvärr finns dest...

Kategori: Nyheter

Köpa in mindre kvantitet av färgglada strumpor- (UF-Företag)

Som rubriken antyder är vi på jakt efter en leverantör av färgglada strumpor. Vi är ett UF-företag. Dvs. vi deltar i organisationen Ung företagssamhet. vi söker tillverkare så nära sverige som möjligt som kan hantera mindre kvantiteter av beställningar.Möjlighet till specialbeställningar är även uppskattat.

Tacksam för svar!

Kategori: Inköp