Senaste inläggen

Söker telefonsäljare/ för försäljning av Gokart events

Vi driver en gokart-bana i Stockholm och nu
söker vi telefonförsäljare/säljare till att sälja gokart/Crosskartevenemang till företag i Stockholms området.

Det här kommer vara helt unikt, så säljaren slipper få svar av kunden att han är den fjärde personen idag som ringer angående detta.

Vet ej hur man gör helt...

Kategori: Söker/eftersöker

Hjälp med undersökning och chans att vinna fina priser!

Hej!

Vi skulle vara tacksamma om ni vill hjälpa oss genom att fylla i nedanstående undersökning. Tar endast någon minut och man har även chans att vinna fina priser.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGZ5WDJiMmxvMWJSWFdzOXdGVnZ6cHc6MA

Vi önskar att endast kvinnor över 18 deltar.
...

Kategori: Allmänt

Tyck om hemsida

Feedback på hemsida
www.arbetscoach.dinstudio.se

Tack på förhand

Kategori: Feedback

Hur bokför man inköp av larmutrustning?

Hej,hur bokför jag köpet av larm utrustningen som har kostat mellan 20000-22000 inkl. moms(har inte fakturan framför mig just nu)?
Har också en separat faktura för larm installationen,vilka konton lägger jag den på?

Tacksam om någon kan hjälpa.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Momsbeskattning vid EU införsel/inköp

Hej på er

Brinner i huvet :crazy: efter att försökt reda ut detta...därför vänder jag mig till er experter i forumet..

moms inom EU, vad betalar jag som företag till skattmasen i form av moms.

tex.

Vi köper in från Frankrike en vara för 800 kr (momsfritt)
Vi säljer den varan till e...

Importera, posten deklarerar? fråga

Hej!

Jag kommer snart bedriva eget inom e-handel. Kommer ta in varor från USA och har varit i kontakt med tullverket om vad momsen kommer vara och tull.

Tullverket sa till mig att när varan kommer till sverige, etc posten, så hämtar man ut den där och betalar då tullen och momsen. Dom sa även att dom sköter deklaration...

Kategori: Inköp

Frågor kring Kompanjonavtal till AB

Hej,
Undrar om ni kan ge mig och min kollega lite rådgivning. För två år sedan startade jag ett företag kring en egenutvecklad produkt. Första året drev jag företaget själv och registrerade bland annat ett varumärke kring produkten.
Under år 2, lämnade jag för tillfället över ansvaret för produkten till en vän, genom franchising av va...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Ny startat TM företag- S.M.A.S.H

Hej!
Vi är ett nystartat TM företag, vi är ett glatt och ambitiöst gäng som har flera års erfarenhet inom TM.

Nu söker vi företag som är intresserade av att samarbeta med oss och uppskattar våra tjänster, samt kunskaper och erfaranheter inom branschen.

Vi har erfarenheter inom många grenar i yrket och har sälje...

Kategori: Söker/eftersöker

Hur bokföra faktura från förening som saknar moms?

Hej! 🙂

Jag har fått hjärnsläpp och hittar inte svaret på min fråga hur mkt jag än googlar.

Jag bokför åt ett AB och har fått en faktura från en ideell förening där det bara står ett belopp. Hur gör jag med momsen? Måste det stå på fakturan att "moms ingår" för att jag ska kunna dra av den (20 % av fakturabeloppet)? (...

Generalagenter och distributörer

Vad är det för skillnad på generalagenter och distributörer? Vilka ska man köpa från om man säljer varor som tas in i landet för att få bästa pris?

Kategori: Allmänt

Räkna ut skatt enskild firma

Förra året hittade jag ett bra verktyg där man kunde räkna ut sin skatt i enskild firma. Det verkar inte finnas längre...

Någon som vet var jag kan hitta ett sådant?

Tobbe

Förenklat årsbokslut - Förskott till leverantör

1. Förskott till leverantörer ska tas upp som en Övrig fordran i det Förenklade årsbokslutet om de överstiger 5000 kr. Är det per faktura som gränsen på 5000 kr avser eller slår man ihop alla förskott till olika leverantörer?

2. Hur gör man praktiskt om gränsen på 5000 kr EJ överstigs? Ska man bokföra posten som ett förskott ändå ell...

Mediaupdate - är det nåt att ha?

Jag får påringningar från Mediaupdate som vill sälja "redaktionella annonser" på Aftonbladets hemsida.

Vad tycker ni om detta?

Själv surfar jag ofta runt på ABs hemsida, men klickar aldrig på dessa infoannonser. Men jag är ganska kritisk av mig.
Har nån av er testat? Ger det reusltat? Får ni några träffar på era...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Konto för Repaavgifter / analyskostnader

Vilket konto använder ni för kostnadsföring av repa-avgifter. Behöver även tips på konton för analysavgifter och förbrukningsmatrial till företagets analyslabb. Vill inte använda 5460.
Tack på förhand

SNI kod räcker det med en eller måste man registrera alla?

Hej!!

Mitt enskilt företag kommer att erbjuda flera tjänster inom rot & rut t.ex målning, snickeri, städning, snöskottning etc... Måste man registrera SNI-kod för var och en. Eller räcker det att man har bara registrera en SNI-kod. Man vill ju inte får problem att få tillbaka rot & rut från skatteverket senare.

Feedback till Googleandroid.se

Hej,

Jag tog över sajten http://www.googleandroid.se i höstas och har nu på allvar börjat jobba med sajten. Jag har försökt jobba mycket med SEO och nu har jag även börjat skriva en hel del blogginlägg.

Jag vill gärna ha feedback på sidan vad som är bra och vad som är sämre. Vad bör ändras osv...

MvH

Kategori: Feedback

Moms på artistuppträdanden?

Någon som kan upplysa mig om vad som gäller vid artistuppträdanden. Om jag som artist har enskild firma, momsregistrerad. Får jag lägga på moms för mina sånguppträdanden? jag ska uppträda på nattklubbar. Är utrusting och dylikt som jag använder vid mina uppträdanden avdragsgillt? Tacksam för svar.

F-skattesedel när man måste skjuta upp företaget några månader

Hej!
Jag har en fråga angående FA-skattesedel. Jag har fått hem min och var redo att starta mitt företag. Då uppstod lite problem med tryck (jag ska sälja linnen)och det tar kanske ett litet tag att fixa detta. Dessutom arbetar jag samtidigt. Därför skulle jag behöva skjuta upp företaget ett tag. Hur fungerar nu FA-skattesedeln? För jag kan...

Bokföring av kamera och gymkort

Jag har försökt mig på att bokföra för första gången och tänkte kolla ifall det har blivit rätt, har gjort på följande sätt:

Datum 2011-12-25
Kontonr - 5400 Förbrukningsinventarier
Moms - I25
D/K - Debet
Belopp - 2299sek

Verifikation - 10001
Motkonto - 2017 Egna insättningar - Det är...

servicefinder.se

Är servicefinder.se en seriös tjänst?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring