Senaste inläggen

Marknadsföring via Facebook

Hur gör ni för att marknadsföra ert företag på facebook?
Har ni annonser eller skriver ni mycket om ert företag.

Jag själv skriver när jag gjort en uppdatering av sidan, men hur gör ni? Skriv gärna och berätta.

MVH Tony

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Två förmånsbilar, en brukare: dubbla förmånsvärden?

Om jag har två bilar i en firma med endast en anställd, en brukare, behöver den anställde betala förmånsvärde för båda bilarna, eller endast för den dyraste?
Resonemanget är att man betalar förmånsvärdet för bilen för att man har möjlighet att bruka den 100% av tiden. Eftersom jag inte kan bruka båda bilarna samtidigt, så bör det inte bli m...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Låna av privatpersoner

Hur fungerar det att låna pengar av privatpersoner?

Tanken är att jag har något som jag kan investera pengar i som kostar stora pengar och ger bra avkastning. Jag vill dock ge möjlighet till andra att investera i detta men till en mindre peng. Dvs. jag samlar ihop ett större antal personer som lånar ut mindre summor pengar.

Låter detta seriöst och bra ut? dekaltryck!

Hej!

Jag ska nu trycka ett par dekaler till företaget som jag skall ha på bilen.

Jag kommer sälja solfilm,säkerhetsfilm,fastighetsfilm,strålkarfilm,skyddsfilm.

Hade tänkt trycka ett par dekaler med 2 rader:

www.solfilmskompaniet.se (Rad 1)
Din leverantör på solfilm - Säkerhetsfilm -...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hyra in städbolag

Hej!

Är det en bra ide att hyra in ett annat städbolag att städa om någon anställd blir sjuk och man inte har några som kan hoppa in?

Kategori: Allmänt

Enskild firma samtidigt som anställd...hur funkar det?

Halloj!

Jobbar just nu som anställd på ett företag!
Något jag hade tänkt göra i fortsättningen med. Däremot efterfrågas tjänster av våra kunder som vi inte erbjuder, eller har möjlighet att erbjuda. Jag har därför funderingar att starta en enskild firma och "pilla" med det på kvällar och helger.

Hur funkar det r...

Hobby eller enskild firma

Har starta enskild firman. Där tror jag på en omsättning 50000/år
Hur blir det om jag omsätter mindre än 30000:-/år ist för 50000:-/år
Kan skatteverket återkalla min F-skattsedel och säga att jag ska ha en hobby verksamhet ist?

Kreditkort för inköp, paypal?

Hej!

Jag kommer importera varor och betalningen kommer ske via Paypal.

I början kommer jag göra beställning, när en kund gör beställning hos mig. eftersom jag har låg budget för att starta så vore det kanon bra med kreditkort, som man betalar i slutet av månaden på faktura ( bra när kunderna betalt ) så har man garante...

Kategori: Inköp

IT investerare

Vi håller på att starta ett stort IT projekt i detta nu. Det är ett nischat community riktat till ett mycket stort antal användare som inte finns på marknanden idag. Behovet finns, intressen från samarbetspartner finns, vi har hjälp från näringslivet och folk arbetar pro bono för oss idag motsvarande stora belopp.

Onlineannonsering ä...

Produktion / Import [ TEMA KINA ]

Hej! Mitt namn är Fredrik och jag är intresserad av att starta ett företag, mina funderingar har bland annat gått kring följande två affärsideer:

Import av industriprodukter från Kina att sälja till svenska industrier.

Legotillverkning av metall i Kina till kund i Sverige (Som en sorts mellanhand)

Vem är...

Kategori: Söker/eftersöker

Hur undvika att våra mail hamna i spamfilter?

Vi har strul med vår mail och att de hamnar i spamfilter. Vi jobbar en del från utlandet så kanske det påverkar?
Det gäller alltså inte vårt nyhetsbrev utan vår företagsmejl.

Har ni några tips hur man kan undvika detta?

Söker B2B säljare

Söker dig som har fskattesedel eller mindre bolag som vill sälja webpaket (hemsidor) till småföretag. Erbjuder provision.

Kontakta mig vid intresse!

Kategori: Söker/eftersöker

Inkomstdeklaration 1 - Brutto eller nettolön?

Hej,

Jag sitter och försöker räkna ut hur mycket preliminärskatt jag ska betala för 2011 med hjälp av Skatteverkets applikation för INK1.
www.skatteverket.se/webdav/files/ser...

Bokslut - Bokföra årets sista preliminärskatt

-AB
-Redovisar enl K2
-Räkenskapsår 1jan-31dec
-Bokföringsprogram Fortnox
-Prel skatt 2011: 12000kr/år
-Prel skatt 2012: 60000kr/år

Jag ska göra bokslut och har letat överallt (internet, forum, ringt skatteverket) hur den sista preliminärskatten som betalas i januari ska bokföras. Nu undrar jag hur...

Behöver lite förslag till namn.

Hej där på er allihop.

Jag är mitt i en startup och har fått påbackning från bolagsverket när det gäller mina namnförslag jag skickat in. Jag har just nu fantasitorka och kan inte komma på något vettigt.

Det jag ska syssla med är utbildningar och föreläsningar främst inom IT och jag hoppas ni kan hjälpa mig lite🙂

Vilket konto beskriver bäst vad saken gäller

Hjälper en kompis med lätt bokföring. Han abonnerar på ett webbaserat bokföringssystem och betalar en summa varje månad för tillgång och arkiv av programmet.
Nu är jag osäker på om den kostnaden ska bokföras som inköp av programvaror eller kostnad för licensavgifter? Hittar inget som känns riktigt matnyttigt ochär tacksam för råd. Det är så...

En kund hämtar inte ut paketet, debitera kostnad?

Hej!

Håller på o utecklar e-handel.

I köpvillkoren som en kund måste acceptera för att kunna köpa något så har jag skrivit om paketet inte hämtas ut debiteras du på en kostnad på minst 260SEK inga undantag göres.

Min fråga är då...

Hur ska jag göra detta på bra och säkerhetsätt? handlar ju...

Kategori: E-handel

Hur beräknas hotellets lönsamhet?

Hej,

Jag har under en del år arbetat inom hotellyrket och funderar nu på att köpa ett mindre hotell förmodligen i utlandet.

Man ser ju på många olika faktorer som spelar in, kundsegment, kapacitet, flexibilitet, omsättning, beläggning etc.

Trotts mina år inom yrket är jag helt grön på att se prospekt m...

Nybörjarfrågor om att starta enskild firma

Jag har googlat och läst lite allt möjligt om att starta eget, men har inte fått svar på vissa basicfrågor. Postade i Allmänt för att varje fråga berör olika ämnen. Säg att jag nu vill starta en enskild firma för mina musikverksamheter, vilket jag planerar att göra via verksamt.se.

1) Är det värt att ha enskild firma? T ex mycket adm...

Hur räknar jag ut vad jag behöver dra in under ett år?

Hej alla trevliga forummedlemmar! 🙂

Jag har börjat sondera terrängen kring att starta eget företag. Är på gång med marknadsanalys, affärsplan, samt läser in mig på ekonomi och marknadsföring. Jag kommer att jobba som miljökonsult med fokus på att hjälpa kommuner och företag i deras miljöstrategiska arbete. Jag...