Prenumerera Ekonomi
Påminnelseavgift
Har nu råkat ut för min första kund som är lite väl sen med betalningen. |
|||
Starta eget bidragNån som vet? jag har starta eget bidrag tom den 18 dec, sen då? ringt o frågat om förlängning men de finns 2 krav som de kan gå med på ,tillstånd alt... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Lägga ner verksamheten.
HEJSAN! |
|||
F-Skatt. Hur lång tid tar en sådan efter att skatteverkethar fått in f-skatt ansökan |
|||
BARNAFFÄR - hur stort lager?
Hur mycket varor ska man ta in då man öppnar en barnaffär? Kan ngn med erf. uppskatta kostnaden för inköp av ett lager till en affär på ca 100 m2... |
|||
När börjar jag betala preliminär skatt?
Jag är i faggorna att starta enskild firma (15 oktober) och har valt att förlänga första räkenskapsåret. |
|||
Förskottsbetalning - men de betalar inte!
Hejsan! |
|||
Bokföra tullavgift, moms..Hej! Har fraktat via EMS från kina från första gången (tidigare anv UPS), då kommer ju brevet med svenska posten till mig. Fick också tullfakturan frå... |
|||
Uppfinning/utvecklig, idé men ingen plan (behöver stöd)Hej Robban heter jag! jag har en stor idé men jag har absolut ingen plan på hur jag ska kunna få igenom den. Jag vet till stora delar hur jag ska göra... Kategori: Inköp |
|||
Egen bil eller??
Jag har ett problem som jag tror detta suveräna forum kan svara på. |
|||
traktamente
Hej, |
|||
Kvalitetstestning..Jag har köpt in 3 st varor (i tre olika färger) och måste använda en till att testa kvalitén på dem (det är alltså en provorder, men jag behöver bara... |
|||
Öertagande av HB med skulder
Jag är i färd med att överta ett HB som har en hel del skulder, företaget är väletablerat och jag har i dag bra insyn i det. |
|||
programmerare
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Moms, marginal, vinst.
Är nybörjare och har en enkel fråga. |
|||
Ansökningsavgift och medlemsavgift i BLF
Driver en liten fotofirma och har tänkt gå med i Bildleverantörernas förening. |
|||
Bokföra kongress?
Har en fråga om hur man bokför ett kongressbesök ? |
|||
Bokföring av lager (lite bråttom!)
Hallå! Jag representerar inget företag eller så, utan en ideell förening, men måste ha hjälp med min bokföring av kunniga (snart bokslut!). |
|||
Inventarie eller förbrukningsinventarie vid paketköp
Hej allihopa... |
|||
Likviditetsbudget
Jag håller på med en likviditetsbudget till mitt nystartade företag. Startar den 1 okt. och kommer att förlänga räkenskapsåret till årskiftet 07/08. |
|||