Prenumerera Ekonomi
Hur bokför man vid postförskott m.m. vid distanshandel?
Hejsan... |
|||
Till vilket konto ska man bokföra momsutbetalning?
Hej... jag har ett nystartat AB. |
|||
Inbetalning moms
Hej undrar ett par saker. |
|||
Webbhotel och webbplats + lite till
Hej! |
|||
Äga bilen privar eller i enskilda firmanBil dilema. Min svärfar har en lätt lastbil med två säten som vi i dag lånar (grattis) Det är en ford galaxy disel -98 Gått 27500 mil ganska sliten.<... |
|||
Fel på skattedeklaration
Hej alla, länge sedan sist. |
|||
Bokföra feldebitering?Banken debiterade en avgift för mitt visa (kopplat till företagskontot) som inte alls skulle debiteras egentligen, så det är justerat. Men; nu till sa... |
|||
Massjustering av kontoHar under bokföringsåret lagt en mängd renoveringskostnader under fel konto och skall nu flytta dessa till 5170 (reparation av byggnad). I SPCS som ja... |
|||
Massjustering av kontoHar under bokföringsåret lagt en mängd renoveringskostnader under fel konto och skall nu flytta dessa till 5170 (reparation av byggnad). I SPCS som ja... |
|||
webbutik, digitala produkter, internationellt , hur ??
Hej! |
|||
Internationell webbutik, digitala produkter, frågor
Hej! |
|||
Hur utforma kvitto?
Hur utformar man ett kvitto när man säljer en vara från sitt företag? |
|||
Redovisa i efterskott?Hej! Jag står i startgroparna att starta eget företag som personlig coach. Avser att göra detta i okt/nov. Nu undrar jag, är det möjligt att sälja tjä... |
|||
Avskrivningar
Jag har en fråga. |
|||
Egenanställd vs egen företagare
Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av det här med att vara egenanställd (hyr din arbetsgivare) ? |
|||
Verkstad avdrag?Jag behöver en verkstad till min nystartade enskilda firma. Skall därför bygga det hemma på tomten. Garaget blir ca 130m2 i bottenplan och en inredd ö... |
|||
Underskott?Jag fick ett samtal om att jag har redovisat underskott på min deklaration. Därmed saknades det en blankett där jag ska redovisa detta. Är det ett mås... |
|||
HyresgarantiNär jag hyrde min lokal var jag tvungen att ha en hyresgaranti från banken. Kostnaden för uppsättandet av denna garanti var drygt 3000 kr. Är det en p... |
|||
Kreditfaktura
Hur bokför man en kreditfaktura i dubbel bokföring? |
|||
Betalat privatJag har ej hunnit skaffa något firmakort (enskild) ännu, har handlat kontorsgrejer, pärmar mm till firman hur bokför jag det?? Vilse i alla uttryck!! |
|||