Kommunalskatt

3
Hej!
Jag är nyfiken här på forumet och har 2 duma frågor bara.
1.Hur räkna jag kommunalskatt om jag har flyttat till annat kommun i sommaren och registrerat där?
2.Den andra frågan gäller "Nedsättning av egenavgifterna" .Vad innebär ordet underlaget för inkomst i meningen
(Du får göra avdrag med 5 % av underlaget för inkomst av aktiv näringsverksamhet) Menar de Verksamhetens överskott efter schablon avdrag, eller beskatningsbar inkomst efter schablon- och grundavdrag?
Tack i förväg för alla hjälpen
MvH MB
1073
139
1. Den kommunalskatt som gäller för t.ex 2011 är den som gäller för det län, kommun och församling du var skriven 1 november 2010.[br][br]2. De menar verksamhetens överskott efter schablonavdrag för egenavgifter.[br]
3
Ok, [br]Tack så mycket. Då förstår jag med den delen. [br]Det kommer sista frågan. Hur räkna jag skatter om jag är delägare i två olika handelsbolagen. Räkna för varje företag separat eller summera inkomster och räkna ut skatter från den totala summa?  En företag har inkomst mindre än 40 000 sek.
1073
139
Den skatt du ska betala baseras på summan av dina andelar från båda handelsbolagens resultat.[br][br]Skulle du ha inkomst från anställning så läggs även den ihop med inkomsten från handelsbolagen innan skatten beräknas.[br]
3
Tack igen![br]Tyvärr, men jag har ingen mer frågor :roll:[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.