Måste jag använda spcs bokslutsprogram till mitt bokslut?

36
Jag ska nu göra bokslut för mitt AB, förenklat bokslut. Har spcs administration 2000 och undrar nu om jag måste köpa deras spcs bokslut för att kunna göra bokslutet eller räcker det med att jag använder mig av administration?

Tacksam för svar! 🙂
632
3
Om du kan göra ett bokslut så spelar det ju ingen större roll om du gör allt förhand eller om du använder ett bokföringsprogram, men:[br][br]1. I bokföringsprogrammet kan du inte göra någon årsredovisning.[br]2. Även om du är duktig på redovisning så är ett bokslutsprogram till mycket hjälp eftersom det går att göra en del automatiska bokningar. Att räkna på fora, avskrivningar mm är inte alltid så lätt om det ska bli 100% korrekt.[br]3. Eftersom du ställt frågan så antar jag att du inte är superhaj på redovisning, och därmed så skulle du garanterat ha nytta av bokslutsprogrammet. Men kan du knappt redovisning alls så kommer inte bokslutsprogrammet inte hjälpa dig alls.[br][br]Såvida det inte är ett jättelitet bolag så råder jag dig att ta hjälp av någon med bokslutet.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.