Prenumerera Ekonomi
hjäääälp!Hej igen..... nu har jag verkligen problem. Sitter som bekant med en väns bokföring. Tidigare har en "redovisningsbyrå" skött detta fram till augusti... |
|||
fakturor!
Hej, |
|||
Hur beräkna prissättning/vinst?/skatt?mattematik tråd
Säg att jag importerar varor utanför eu. |
|||
Leasingavgift och inventarier
Hej! |
|||
Fiktiv utlandsmomsNär man bokar den fiktiva eu-momsen på 2615, 2616 och 2645 får man ju ett nollsaldo, men ska denna ligga kvar i balansen eller nollas ut på något sätt... |
|||
import, vem står för kostnaden för försäkring?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Milersättning etc i AB
Hej. |
|||
Tömning av 1229?Ska konto 1229 (Årets avskrivning maskinger och inventarier) tömmas mot 1220 (Maskiner och inventarier) vid räkenskapsårets början? Detta känns mest r... |
|||
moms på rabatt?
Har kommit fram till ett litet problem som någon kanske kan svara på.. |
|||
Överföring av företagets pengar till privatkontoHar fått svar! TACK! |
|||
kreditkort
Hej igen, har en ny fråga :mrgreen: |
|||
Hjälp - Inkasso & KronofogdeHej, jag har idag åtagit mig att hjälpa en vän att sköta dennes bokföring då han hamnat på sjukhus och varit där en längre tid. Det har inneburit att... |
|||
faktureringsmetoden
Hej, |
|||
Programvara & Dator
Jag planerar att starta ett företag där det krävs att man använder Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av inköp från England
Hej, |
|||
Förflyttning från varulager till inventerie?
Hej, |
|||
Låna på Almi?Jag antar att man inte får mickrolån på almi när man har en betalninganmärkningar men om man startar ett ltd istället och söker ett företagslån. Är de... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Förvunnen redovisningskonsultVad gör man när ens redovisningskonsult "försvinner"? Dvs inte svarar på telefon eller mail. Årsbokslutet måste in och hon är som bortblåst... >🙁 Oe... |
|||
Förlängt räkenskapsår vid ombildningHar nyligen ombildat min enskilda firma till handelsbolag. Kan jag förlänga räkenskapsåret så att jag slipper att göra årsredovisning för ett par måna... |
|||
Bokföring av provisionJag skulle vilja veta hur jag skall bokföra provision. Det är så att jag skall betala ut provision på 7 % till de anställda av de total som de drar in... |
|||