Prenumerera
Ekonomi
Logimoms vid arrangemang
Hej |
|||
Konton vid köp från EUOm man köper varor från annat EU-land brukar det enligt alla rekomendationer bokföras på ett konto "Varuinköp från EU" exempelvis 4505. Det känns dock... |
|||
Direktavskrivning på ett halvt basbeloppHar läst lite här och var att det föreslås bli så att (alla) företag från och med i år får göra direktavskrivningar för inventarier som kostar... |
|||
varuinköp/varulager
Hej 🙂 |
|||
Behöver hjälp! Några frågor ang. kontantmetoden
Hej! |
|||
Hur lösa bruten nummerserie?
Jag har börjat fakturera men gjorde ett dumt nybörjarmisstag. |
|||
Föräldrapenning och löneutbetalningar
Nu har jag räknat så jag har röda hjärnceller istället för grå! |
|||
Hur bokföra delutbetalning av lön?Jag har gjort lönekörning i löneprogramet, men när lönerna skulle betalas tog jag inte ut full lön på mig utan bara en del. Resten har jag tagit ut li... |
|||
Hushållsnära tjänster som förmån?
Hallå alla, |
|||
hjäääälp!Hej igen..... nu har jag verkligen problem. Sitter som bekant med en väns bokföring. Tidigare har en "redovisningsbyrå" skött detta fram till augusti... |
|||
fakturor!
Hej, |
|||
Hur beräkna prissättning/vinst?/skatt?mattematik tråd
Säg att jag importerar varor utanför eu. |
|||
Leasingavgift och inventarier
Hej! |
|||
Fiktiv utlandsmomsNär man bokar den fiktiva eu-momsen på 2615, 2616 och 2645 får man ju ett nollsaldo, men ska denna ligga kvar i balansen eller nollas ut på något sätt... |
|||
import, vem står för kostnaden för försäkring?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Milersättning etc i AB
Hej. |
|||
Tömning av 1229?Ska konto 1229 (Årets avskrivning maskinger och inventarier) tömmas mot 1220 (Maskiner och inventarier) vid räkenskapsårets början? Detta känns mest r... |
|||
moms på rabatt?
Har kommit fram till ett litet problem som någon kanske kan svara på.. |
|||
Överföring av företagets pengar till privatkontoHar fått svar! TACK! |
|||
kreditkort
Hej igen, har en ny fråga :mrgreen: |
|||