Prenumerera Ekonomi
Påminnelsavgift uppräknad på fakturan?
Hej Alla |
|||
Ombildning av enskild firma, vinstfördelningHar funderingar på att ombilda min enskilda firma till ett HB och dela ägarskapet med min hustru. Syftet är att dra ner min inkomst och öka hennes. Är... |
|||
Abonnemang som företag eller privatperson...
Ursäkta att jag bara skriver massa frågor hela tiden. Har letat men inte hittat svaren och vill inte göra något dumt såhär i min företagsstart.
Kategori:
Inköp
|
|||
Verifikat korrekt men fel i momskontrollenVi har sålt en lastbil -är inte bilhandlare- och bokfört försäljningen enligt experter (revisorn hjälpte mig, så det borde ju vara rätt). Nu får jag e... |
|||
Bokföringsfråga gällande familjedaghem
Hej |
|||
Förlängt räkenskapsår - vilket år gäller vid prel skatt bet?
Den enskilda firman startades i slutet av förra året med förlängt räkenskapsår och nu i februari skedde den första prel skatt betalningen. |
|||
Starta eget (Aktiebolag)
Hej! |
|||
Köp av fastighet, frågor om lån och räntor.
hej. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
(hjälp)räkneskapsår för enskild bolaget :confusedHar läst på kort om vad räkneskapsår innebär för ett enskilt bolag , och kommer läsa på ytterligare för att jag ska förstå det hela . Men tills... |
|||
Bokföra visitkort
På vilket konto har ni bokfört inköp av visitkort? :-[ |
|||
AB eller Ekonomisk förening?Håller på och startar upp ett åkeri och funderar över bolagsform, eller rättare sagt hängt upp mig mellan AB eller ekonomisk förening, har tidigare ha... |
|||
Ska vi snacka finanskrisen?
Hur kommer det sig att ingen tagit upp den än? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Att bokföra privat allkontoJo, det är såhär att när jag startade mitt företag förra våren, så gick jag fortfarande på gymnasiet. Skaffade heller inte direkt ett speciellt konto... |
|||
Ta betalt för moms inom eu, import
Hej, ska köpa in ett litet mindre parti från ett litet företag i England. Kategori: Inköp |
|||
Förutbetald leasingJag har en enskild firma och jag leasar en bil. När jag tog ut den så betalade jag 30 000 kr i första förhöjd avgift och då bokade jag det mot konto 1... |
|||
AB - köpa inventarier av sej självHej, jag ska precis starta upp ett AB, har inget tidigare bolag i nån form men har en massa utrustning som jag köpt privat som jag kommer att använda... Kategori: Inköp |
|||
Nära konkurs...
Hej, Ny här.. villrådig... |
|||
Presentförpackningar
Jag letar efter en leverantör av presentkartong. Kategori: Inköp |
|||
Bokföra skatteinbetalning
Min F-skatt är 2550 kr /mån. |
|||
Två frågor gällande nyregistrerad enskild firma...
Hej, |
|||