Prenumerera Ekonomi
Bokföring av resultat med icke avdragsgilla kostnaderFörra årets resultat (enskild firma) påverkas av en icke avdragsgill post på låt oss säga 1000 kr för att få jämna siffor att räkna med. Låt oss säga... |
|||
Bil i enskild firma
Hej. |
|||
bokföring "lösa" avtal / paypal
Hej |
|||
Köp från privatperson i utlandet
Hur bokför jag ett köp av en vara från en person i utlandet? |
|||
Hur bokför man sista inbetalningen för skatten 2008
Hur bokför man sista inbetalningen för skatten 2008 som sker under 2009 så den belastar 2008? |
|||
Koll av skatteverketHej jag har en liten firma som jag driver i hemmet. Just nu kollar skatteverket mina böcker, och eftersom jag har använt mig av en revisor som har gjo... |
|||
Kan man dra av oms på beg varor som inventarie?
Hej, har köpt en begagnade skrivare från privatperson för firman. Kan man dra av moms på detta? |
|||
Angående årsberättelseI samband med bokslut ska det göras en årsberättelse, hur omfattande bör den vara och vad måste vara med? Tipsa gärna om tillgängliga exempel på andra... |
|||
investera intäkter i varulager - bokföra varulagret som kostnad?
Hej, |
|||
AKUT Hjälp! Bytt bokföringsprogram..
Jag har just blivit kassör och i samma veva har bokföringsprogrammet bytts ut. |
|||
Bokföring av kostnader för att åka på mässorHej, jag kan inte hitta att någon ställt denna frågan så det kanske är uppenbart :-[ men gäller det något särskilt för bokföring av kostnader för att... |
|||
Färgad sedel i dagskassa
|
|||
Sponsring
|
|||
Lagerbolag, apportegendom, köpeskilling och aktiekapital
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring start av företag
Hej ! |
|||
WinBas
Hej |
|||
Gekås ullared Leverantörer? ngn som vet?
Som rubriker antyder. Vet ngn vart gekås ullared får tag på så billiga klädesplagg och dylikt? Kategori: Inköp |
|||
Hur bokför jag denna Paypalbetalning?
Jag måste börja med att tacka för ett väldigt informationsrikt forum, då jag hittat svar på många problem via andra inlägg! |
|||
Faktura till privatpersonJag driver eget företag och av den anledningen är jag medlem i detta forum – även om jag varit dålig på att använda det. 🙂 Nu har jag en fråga som rö... |
|||
Revision eller inte?
Jag har fått en fråga som jag bollar vidare och hoppas att någon som jobbar som revisor (och kanske har erfarenhet av situationen) kan svara på. |
|||