70% skatt??

68
Jag samarbetar lite med ett företag som säljer reklamplatser på webben.

- Inkomsterna där är runt 20 000 i månaden.
- Försäljningen går oftast till land utanför EG

Nu fick jag höra att de ska få 70% sammanlagt i skatt. (50% egenavgifter+ 25% moms). Det låter lite väl mycket eftersom det nästan är hela summan. Det måste väg ändå skilja?

Så som jag förstår det är det egenavgifter ca 30% och moms 25(?)

Hjälp!?
www.bouleservice.se
- Klot, tillbehör och träning
Bouleservice på Tradera
2066
22
Säljer de utan moms får de ju ingen moms att betala in till staten, momsen är inte dina pengar. Så ja, att det är ca 50% skatt på _vinsten_ stämmer.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
68
Förvisso 50% skatt på vinsten, men sen 20% till?[br]Då kanske man lika väl kan skaffa sig en annan sysselsättning, som inte skattas bort.
www.bouleservice.se
Bouleservice på Tradera
2360
49
På nära håll med mindre skatt för enskilda företagare ligger Lettland. Där kan man starta Ett SIA bolag (AB) och för vissa skulle det passa alldeles utmärkt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
2066
22
[quote author=Bouleservice link=topic=4432.msg21185#msg21185 date=1224334015][br]Förvisso 50% skatt på vinsten, men sen 20% till?[br]Då kanske man lika väl kan skaffa sig en annan sysselsättning, som inte skattas bort.[br][/quote][br][br]Vadå 20% till, var får du det ifrån?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
68
Jag började med att nämna att de skulle få skatta 70% på inkomsten. Jag läste om egenavgifterna som är på ca 30% och momsen är på (vanligtvis) 25%. då är det 20% över liksom. Enkel mattematik.[br]
www.bouleservice.se
Bouleservice på Tradera
2360
49
Beroende på hur mycket man tjänar så kan det bli så mycket som går bort och det är då det som är över i verksamheten men först ska fakturor betalas.  Man kan idag läsa att konkurserna ökat dramatiskt och mycket av det har sin grund i hysterisk starta eget utan den minsta kunskap, fortsätt från de med bidrag som går startaegetkurs och redan har ganska god ekonomisk bakgrund och ett väl genomtänkt koncept. Men alla andra som tycker det är kul att starta företag.......lycka till.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
68
De har pallrat sig vidare till en revisor nu, tror det ska få lite ljus på scen. Tror det handlar om missförstånd  :blink
www.bouleservice.se
Bouleservice på Tradera

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.