Prenumerera
Ekonomi
Några frågor innan uppstarten...
Har några frågor innan uppstarten av en enskild firma om någon vecka. |
|||
Redovisningsfråga
Hej, |
|||
Ingår momsen i preliminärskatten?
Hej! |
|||
Bokföringsprogram med OCRJag kommer byta system för hantering av hyror/försäljning och kundfakturor. I och med det funderar jag även på att byta bokföringsprogram (från SPCS)... |
|||
Hur blir man Affärsängel?Har investerat på börsen ett tag men tycker det skulle vara kul prova investera i ett tidigare skede och försöka medverka till att förbättra företaget... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
ang kontantbetalning i en likviditetsbudget
Hej! |
|||
momsredovisning var 3e månad eller 1 gång per år?Jag har just registrerat mitt företag och har valt att ha momsredovisning var 3e månad.. men jag är heeelt förvirrad när det gäller bokföringen och al... |
|||
nollställa momskontona?
Hej alla! |
|||
Moms vid representation??
Hej! |
|||
Stiger räntan mer nu?
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
bokföra återbetalning?
hej! |
|||
Hur kontera blandad moms samt fråga på momskontroll?
Hej, |
|||
Lämnar inte ut bokföringen
Hej |
|||
Fel inbetalning - hur göra?
Hej |
|||
FakturanumreringJag inser att jag gjort fel med mina fakturanummer, då jag ändrat en ställsiffra för månaden (t.ex. 9101 för första fakturan i en månad och 9201 för f... |
|||
starta upp ett till ab för att minska skatten....
hej har lite funderingar, om man har ett hyfsat lönsamt företag och man skulle vilja kunna ta ut mer pengar till 20% beskattning. |
|||
Löne och skatteutbetalningFråga om hur jag bokför när jag har betalat skatt och arbetsgivaravgift för min enda anställda. Jag tror jag vet men vill gärna kolla lite. Nybörjar t... |
|||
Bokföring vid Import Visma enskild firma
Skall bokföra ett varuinköp från Kina |
|||
Hur gör man?
Hej, |
|||
Skjuta på skatt och arbetsgivaravgift?I min bransch har vi otroligt mycket jobb på sommaren, jobb som vi får betalt för efter ett par månader, dvs på hösten. För att klara av allt extra jo... |
|||