Prenumerera
Ekonomi
help
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Får man göra avdrag för välgörenhet?Jag hörde att det eventuellt var på gång men kunde inte hitta information om det. Får man dra av för välgörenhet? |
|||
Hur gör man när ens kompanjon vill sälja sin del av ett aktiebolag?
Vi är 2 tjejer som äger en frisörsalong tillsammans sedan flera år tillbaka. Vi driver salongen som aktiebolag. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hjälp med att räkna på leasing eller köpa
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Stor platt-tv till internetverksamhet
Detta är en grå-zon, det förstår jag. Vill bara höra vad ni tycker. Kategori: Inköp |
|||
Olika datum på underlag och verifikationpost?
I min bokföring är verifikation 31 (momsrapport) daterad "2009-11-31" men underlaget är daterat "2010-08-12". |
|||
Fakturaintäkt efter avregistrerat bolag, hur moms...
Hej , |
|||
Moms på försäljning till Danmark ?
Hallå |
|||
Behöver bankkontoEn fråga.Ett företag som jag ev. ska starta har svårt att få bankkonto på firman då jag varit utomlands i flera år så har noll i inkomst i Sverige osv... |
|||
Ha koll på utskickade fakturor
Hej! |
|||
Schablonavdrag
Har svårt att fatta en sak angående schablonavdraget på 25% av vinsten på enskild firma. |
|||
Hjälp med årsbokslutHej, sitter och funderar om jag bokförde åretsvins, preliminärskatt och moms rätt. Skulle vara väldigt tacksam om nån kunnig själ kunde hjälp mig med... |
|||
Starta holdingbolag offshore, vilket land?
Godkväll! |
|||
Återbetald skatt efter ändrad preliminär deklaration
Hej! |
|||
Bokföra dagskassa
Hejsan! |
|||
Vilket kostnadskonto passar bra för detta?
Hejsan! |
|||
många frågor
Hej, jag har en hel del frågor som jag hoppas att någon/några här kan hjälpa mig att bena ut 8) |
|||
Kontantfakturor med faktureringsmetodenHur bokför man kontantfakturor med faktureringsmetoden? |
|||
RotavdragetVem får man pengarna av om man fakturerar kunden hälften av beloppet för hushållsnära tjänster pga rotavdraget? Är det skatteverket? Har de blanketter... |
|||
Obetalda fakturor och bokföring
Hej, |
|||