Prenumerera
Ekonomi
Hjälp med årsbokslutHej, sitter och funderar om jag bokförde åretsvins, preliminärskatt och moms rätt. Skulle vara väldigt tacksam om nån kunnig själ kunde hjälp mig med... |
|||
Starta holdingbolag offshore, vilket land?
Godkväll! |
|||
Återbetald skatt efter ändrad preliminär deklaration
Hej! |
|||
Bokföra dagskassa
Hejsan! |
|||
Vilket kostnadskonto passar bra för detta?
Hejsan! |
|||
många frågor
Hej, jag har en hel del frågor som jag hoppas att någon/några här kan hjälpa mig att bena ut 8) |
|||
Kontantfakturor med faktureringsmetodenHur bokför man kontantfakturor med faktureringsmetoden? |
|||
RotavdragetVem får man pengarna av om man fakturerar kunden hälften av beloppet för hushållsnära tjänster pga rotavdraget? Är det skatteverket? Har de blanketter... |
|||
Obetalda fakturor och bokföring
Hej, |
|||
Ska köpa kassaregister, men behöver råd och tips!Jag har ett ganska litet företag. Har en webbshopp med produkter som är relaterade till den japanska subkulturen. 😛 I snitt en gång varje månad åker... Kategori: Inköp |
|||
Mina anställda har nystartsjobb
Hej! |
|||
Handelsbolag, dubbla EF eller Frilansfinans?
Hej, jag skulle vilja höra lite med er om vad ni tycker är lämpligast val för mig och min fru. |
|||
Moms vid inköp utomlands
Hur hanterar jag bokföring och momsredovisning vid köp av varor och tjänster när jag är på tjänsteresa i a) ett EU-land, b) utanför EU? |
|||
Skatt vid avgångspremie/avgångsvederlag/engångsbelopp
Hej, vi har äntligen blivit av med en person och kommit överens om 5 månadslöner. |
|||
Vilande Aktiebolag & Revisor
Hejsan, |
|||
Hitta finansier
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur bokföra en årsfaktura som delbetalas med autogiro månadsvis?Jag har precis köpt en försäkring till min enskilda firma (redovisar enligt fakturametoden) och ska betala månadsvis med autogiro. Har även fått ett p... |
|||
Dansk bokföring-hjälp !
Hej! |
|||
Sponsringsfråga
Hejsan! |
|||
Hur bokför jag obetalda faktorer och förlust på kundfordringar?Jag har några kundfordringar som inte är betalda och dessa har gått upp till kronofogden som gjort utmätningar och konstaterat förlust för vårt företa... |
|||