Betala in moms osv osv.

53
Hej!

Läste runt lite och har blivit lite förvirrad...

När jag ansökte om F-Skatt så gjorde jag en preliminär självdeklaration och fick ett papper där jag ska betala in en viss summa skatt varje månad. Men hur är det med momsen?
Står inget i mina papper om _när_ jag ska betala in någon moms etc.

Jag använder endast mitt företag för att sälja annonsplatser på div websiter vilket handlar om mycket små summor, så att betala/redovisa moms etc årsvis vore ju bäst.

Jag må vara trött och förvirrad, hur fungerar det egentligen?
53
Fast det kanske ingår i den summan jag betalar in månadsvis?
1073
139
Ifall du även registrerade dig för moms, så angav du hur ofta du ska betala (månad, kvartal eller en gång per år).[br][br]Ifall du angav en gång per år så ingår den uppskattade momsen i det skattebelopp du betalar varje månad. Momsen ska då deklareras i samband med den årliga inkomstdeklarationen.[br][br]Angav du månad eller kvartal ska skattedeklaration inlämnas i samband med varje betalning.[br]
53
Okej tack.[br][br]Nu minns jag ju inte vad jag fyllde i i det fältet till slut. Det krånglade som fan när jag höll på med den där online registreringen.[br][br]Kan man hitta det på något beslut alt. registreringsbeviset eller måste jag kontakta SKV för att få veta?
1073
139
Det borde finnas uppgifter om momsregnr och hur redovisningen ska ske på registreringsbeviset från Skatteverket.[br][br]Men du kanske inte ansökte om momsregistrering?[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.