Prenumerera Ekonomi
Försäljning av företaget
Hej. |
|||
Bokföra traktamenteHej, jag ska arbeta under en vecka ca 80km från bostaden. Jag vet hur mycket ska jag ha i traktamente, men behöver hjälp hur ska jag bokföra det (kont... |
|||
E-bokföring, årsbokslut, justering årsskifteBokför med kontantmetoden och ska göra förenklat årsbokslut och justering för årsskiftet. Kollat igenom skatteverkets broschyrer och det ser ut som at... |
|||
Bokföra kursvinst/kursförlust?
Hej! |
|||
Är egen nedlagd bokföringstid debiterbar ?
Om jag anlitar en bokföringsfirma tar jag upp kostnaden. |
|||
bidrag till starta företag när man är under 25 år
Jag vill inget annat än och starta ett företag, jag tror på min idé och ska sattsa på den till tusen. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Kontantmetoden vid årsskiftet?
Hej! |
|||
Har jag verkligen räknat rätt ( eller vem stal Herr Arnes penningar )
I början på året så fick jag idé som jag testade för att se om det fanns någon bäring i och om så var fallet kanske starta egen firma. |
|||
Försäljning och inbyte - hur blir rätt?
Jag har ett problem med hur jag ska få till en verifikation på rätt sätt: |
|||
Privat abonnemang i aktiebolag
Hej! |
|||
Bokföra inventarier
Hej! |
|||
Bjud Lunch och omvändmoms faktura! hjälp snälla
Hej är väldigt ny inom eget, spännande och nervöst när jag stöter på problem som dom här. |
|||
Gäller ångerrätt vid försenad inbetalning?Jag har varit kund hos ett företag där man betalar för tjänsten ett år i förskott. Jag fick min faktura för för sex veckorna sedan och tänkte inte för... Kategori: Inköp |
|||
Bokföringshjälp
Hej |
|||
Bokföringsprogram vid import
Har ett par frågor gällande bokföringsprogram. |
|||
Missad faktura i momsräkningHar bokfört mars månad och inser att två fakturor från slutet av mars, jag har betalt, inte kom med i ""momsuträkningen" för mars månad. Hur gör jag n... |
|||
Inventering - en omöjlighet?
Har en undran över hur en inventering går till. Jag tar ett exempel ur luften. |
|||
Moms/Omvänd moms
Hej! |
|||
från egna pengar till företagets kassa?Kan man skriva en verifikation där man för över eget kapital till företagets kassa? Nu ligger jag massa minus i kassan och det kanske man egentligen i... |
|||
Ändra i verifikation?
använder UniBas standard när jag bokför. Håller fortfarande på och lär mig för fullt och på vägen har det blivit fel... |
|||