Prenumerera Ekonomi
Moms på försäljning till Danmark ?
Hallå |
|||
Behöver bankkontoEn fråga.Ett företag som jag ev. ska starta har svårt att få bankkonto på firman då jag varit utomlands i flera år så har noll i inkomst i Sverige osv... |
|||
Ha koll på utskickade fakturor
Hej! |
|||
Schablonavdrag
Har svårt att fatta en sak angående schablonavdraget på 25% av vinsten på enskild firma. |
|||
Hjälp med årsbokslutHej, sitter och funderar om jag bokförde åretsvins, preliminärskatt och moms rätt. Skulle vara väldigt tacksam om nån kunnig själ kunde hjälp mig med... |
|||
Starta holdingbolag offshore, vilket land?
Godkväll! |
|||
Återbetald skatt efter ändrad preliminär deklaration
Hej! |
|||
Bokföra dagskassa
Hejsan! |
|||
Vilket kostnadskonto passar bra för detta?
Hejsan! |
|||
många frågor
Hej, jag har en hel del frågor som jag hoppas att någon/några här kan hjälpa mig att bena ut 8) |
|||
Kontantfakturor med faktureringsmetodenHur bokför man kontantfakturor med faktureringsmetoden? |
|||
RotavdragetVem får man pengarna av om man fakturerar kunden hälften av beloppet för hushållsnära tjänster pga rotavdraget? Är det skatteverket? Har de blanketter... |
|||
Obetalda fakturor och bokföring
Hej, |
|||
Ska köpa kassaregister, men behöver råd och tips!Jag har ett ganska litet företag. Har en webbshopp med produkter som är relaterade till den japanska subkulturen. 😛 I snitt en gång varje månad åker... Kategori: Inköp |
|||
Mina anställda har nystartsjobb
Hej! |
|||
Handelsbolag, dubbla EF eller Frilansfinans?
Hej, jag skulle vilja höra lite med er om vad ni tycker är lämpligast val för mig och min fru. |
|||
Moms vid inköp utomlands
Hur hanterar jag bokföring och momsredovisning vid köp av varor och tjänster när jag är på tjänsteresa i a) ett EU-land, b) utanför EU? |
|||
Skatt vid avgångspremie/avgångsvederlag/engångsbelopp
Hej, vi har äntligen blivit av med en person och kommit överens om 5 månadslöner. |
|||
Vilande Aktiebolag & Revisor
Hejsan, |
|||
Hitta finansier
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||