Prenumerera
Ekonomi
Köpt från privatperson och sålt till privatperson. Moms?Hej, jag har köpt en maskin till företaget av en privatperson. Den har använts ett tag och nu ska den säljas till en annan privatperson. Då ska det vä... |
|||
Vad har ni för bokföringsrutiner i ett AB? (Bokför i Spcs)
Vad har ni för rutiner för bokföring i AB? |
|||
Samla ihop saker från flera fabriker och skicka i sammma frakt?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Hur räkna ut min vinst? *NYFIKEN!*
Har sålt nu under ett par månader, och skulle gärna vilja räkna ut min vinst efter skatter och avgifter.. (på ett ungefär). |
|||
Konsultarvoden/lön till utlandsanställd (icke EU), arbetsgivaravgift?
Hej forum medlemmar, |
|||
Skumt F-skattebevis med mera.
Hejsan allihop! |
|||
SPCS ADM fakturajournalRäcker det med att skriva ut fakturajournalen eller ska varje enskild faktura också skrivas ut och sättas i bokföringspärmen? Programmet skriver ju ba... |
|||
Företagsform, mm!?
|
|||
Konstiga poster utförda av revisor
Kollade igenom senaste verifikationer gjorda av auktoriserad revisor. |
|||
Avskrivning för inventarierNär man köper in inventarier till företaget, alltså något som ska användas i mer än ett år måste en avskrivningsplan göras.(Om jag förstått allt rätt)... |
|||
Utgifter innan starten och momsregistrering
Jag kommer ha utgifter innan min verksamhet kommit igång och vill kunna dra av ingående moms. |
|||
Öppningsbalansräkning
Ska snart starta mitt allra första företag och undrar följande: |
|||
Starta räkneskapsår på valfritt datum?
Ska snart starta mitt allra första företag och undrar: |
|||
HJÄLP!!!! Bokföring!
|
|||
Hjälp med NE-blankettJag fick en förfrågan om att skicka in en ny NE-blankett eftersom min tidigare inskickade blankett tydligen saknades (skickades in elektroniskt)... .... |
|||
Ökning av kapital genom försäljning av fastighet - Tillskott till AB
Jag har en liten fundering på om man kan sälja en fastighet till sitt bolag till ett mycket lägre värde än det marknadsmässiga pga: |
|||
Utdelning i AB, belopp? skatt?
Hej, |
|||
Rädda bokföring kring gymkort
Hej, |
|||
Har jag fått falska fakturor?
Jag är rätt ny på detta med företagande och har drivit enskild firma i några månader nu. Såhär ser min process ut när jag ska beställa: |
|||
Bokföra nytt huslån
Hej, |
|||