Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 16 år sedan
Medlem
13

Testinbetalning

Hej!

Hur bokför man en testinbetalning?

Jag har skrivit ett skript som producerar ett OCR-nummer, och vill se om det fungerar i den banken jag har. Jag tänker plocka tillbaka summan efter att den är insatt.

Tacksam för svar,
Magnus
Toppskribent
1104
146
Beror på företagsform.

Är det enskild firma eller handelsbolag krediterar du insättningen på konto för egen insättning och sedan när du tar ut pengarna debeterar du konto för eget uttag.

Är det AB krediterar du insättningen på ett skuldkonto till dig själv och sedan debeterar du skuldkontot när du tar tillbaka pengarna.
Medlem
13
[quote author=stifor link=topic=5925.msg28581#msg28581 date=1255420252]
Beror på företagsform.

Är det enskild firma eller handelsbolag krediterar du insättningen på konto för egen insättning och sedan när du tar ut pengarna debeterar du konto för eget uttag.

Är det AB krediterar du insättningen på ett skuldkonto till dig själv och sedan debeterar du skuldkontot när du tar tillbaka pengarna.

[/quote]
Jag har enskild firma.

Tack för snabbt svar!
/Magnus
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.