Testinbetalning

13
Hej!

Hur bokför man en testinbetalning?

Jag har skrivit ett skript som producerar ett OCR-nummer, och vill se om det fungerar i den banken jag har. Jag tänker plocka tillbaka summan efter att den är insatt.

Tacksam för svar,
Magnus
1073
139
Beror på företagsform.[br][br]Är det enskild firma eller handelsbolag krediterar du insättningen på konto för egen insättning och sedan när du tar ut pengarna debeterar du konto för eget uttag.[br][br]Är det AB krediterar du insättningen på ett skuldkonto till dig själv och sedan debeterar du skuldkontot när du tar tillbaka pengarna.[br]
13
[quote author=stifor link=topic=5925.msg28581#msg28581 date=1255420252][br]Beror på företagsform.[br][br]Är det enskild firma eller handelsbolag krediterar du insättningen på konto för egen insättning och sedan när du tar ut pengarna debeterar du konto för eget uttag.[br][br]Är det AB krediterar du insättningen på ett skuldkonto till dig själv och sedan debeterar du skuldkontot när du tar tillbaka pengarna.[br][br][/quote][br]Jag har enskild firma.[br][br]Tack för snabbt svar![br]/Magnus

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.