Prenumerera Ekonomi
Företagsform, mm!?
|
|||
Konstiga poster utförda av revisor
Kollade igenom senaste verifikationer gjorda av auktoriserad revisor. |
|||
Avskrivning för inventarierNär man köper in inventarier till företaget, alltså något som ska användas i mer än ett år måste en avskrivningsplan göras.(Om jag förstått allt rätt)... |
|||
Utgifter innan starten och momsregistrering
Jag kommer ha utgifter innan min verksamhet kommit igång och vill kunna dra av ingående moms. |
|||
Öppningsbalansräkning
Ska snart starta mitt allra första företag och undrar följande: |
|||
Starta räkneskapsår på valfritt datum?
Ska snart starta mitt allra första företag och undrar: |
|||
HJÄLP!!!! Bokföring!
|
|||
Hjälp med NE-blankettJag fick en förfrågan om att skicka in en ny NE-blankett eftersom min tidigare inskickade blankett tydligen saknades (skickades in elektroniskt)... .... |
|||
Ökning av kapital genom försäljning av fastighet - Tillskott till AB
Jag har en liten fundering på om man kan sälja en fastighet till sitt bolag till ett mycket lägre värde än det marknadsmässiga pga: |
|||
Utdelning i AB, belopp? skatt?
Hej, |
|||
Rädda bokföring kring gymkort
Hej, |
|||
Har jag fått falska fakturor?
Jag är rätt ny på detta med företagande och har drivit enskild firma i några månader nu. Såhär ser min process ut när jag ska beställa: |
|||
Bokföra nytt huslån
Hej, |
|||
Behöver man bokföra när en vara gått sönder?
Hej. Jag är rätt ny på detta med bokföring och har drivit min enskilda firma sen några månader tillbaka. |
|||
inkassokostnad
Hej, |
|||
skatter vid lön och egen firma
Jag är så grön som man bara kan vara. Försöker förstå det med att betala ut lön till sig sj o hur mkt som går i skatt. |
|||
Vilken bolagsform och skattesedel?Jag är intensivsjuksköterska som är erbjuden att arbeta som konsult intensivsjuksköterska för olika offentliga och privata sjukhus. Jag kommer att få... |
|||
Förvirrad angående kontoplan?!?!
Hej. När jag läser lite olika inlägg här så uppkommer svar som tex. |
|||
Köpa och sälja begagnat av privatpersonLåt oss säga att jag behöver en skrivare/kopiator till min enskilda firma. En lämplig modell kostar ny 5000 kr inklusive moms; 4000 exklusive moms. Ja... |
|||
Angående faktura från leverantör (Kina)
Hej. Hittade till detta forum idag och det verkar lovande 🙂 |
|||