Prenumerera
Ekonomi
Tankar om investeringar, avskrivningar, eget kapital och amorteringar
Hej, Jag vill ha era tankar om det optimala läget(om det finns) i frågan om investeringar. |
|||
Kanske en dum fråga men MÅSTE man betala ut semesterersättning?Vi är ett litet AB med 3 anställda. Måste man betala ut semesterersättning? Alltså göra ett avdrag för semesterersättning vid varje lönekörning? I mit... |
|||
Hur hantera ränta för lån?
Hej! |
|||
Hur bokföra lön för anställd som vi även får lönebidrag för?Har en anställd som vi får lönebidrag för.. hur ska detta bokföras?`Ska jag bokföra hela lönekostnaden ex 10.000 som vanligt på 7010 och sen dra av bi... |
|||
Hur fungerar VMB?Hej, har en fråga angående hur man gör om man tillämpar VMB (vinstmarginalbeskattning), och så köper man en låda med vi säger 9 st kaffekoppar,... |
|||
Köp från Kina (moms)
Hej. |
|||
Hur ska jag boföra försäljning från Tradera?
Jag har nyss sålt 2 artiklar på Tradera. |
|||
Bokföra lager och lagervärde
Hej, |
|||
Företagsbil - vad tycker skatteverket?
Hej, |
|||
Bokföring semesterlön
Hej, |
|||
Bokföring av inköp av tjänster?
Hej |
|||
MobiltelefoniHej, jag håller på att starta upp en enskild firma. Vill få tips på billigaste mobtele operatör. Månadskostnad hur många minuter ant sms mms åså vidar... Kategori: Inköp |
|||
Avtal mellan leverantör och butik
Har en liten fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Kategori: Inköp |
|||
Hur bokföra försäljning av mobiltelefon?Hur bokföra försäljning av mobiltelefon, som jag köpt in från en privatperson? |
|||
Bokfört fel under en längre tid. Behöver hjälp för att rätta till detta.
Hej, |
|||
Bokföring av mikrofon för live- och studiobruk
Hej! |
|||
Fyra frågor
Hej tack för ett fantastiskt forum. |
|||
Avdrag affärslunch
Om man tar en affärslunch 2 pers så är alltså avdraget upp till 90kr per person och 60kr per person för fika. |
|||
Hur bokför jag pengar som kommit till skattekontot?Har nu fått tillbaka pengar till skattekontot. I min bokföring ligger pengarna på konto 1650, hur gör jag nu? :o |
|||
Lösa ut delägare med aktiemajoritet.Driver tillsammans med en partner ett AB sedan 5 år tillbaka. Företaget har cirka tio anställda och vi har i dag god lönsamhet. Omsättningen uppgår ti... |
|||