Prenumerera Ekonomi
Hur ändra så att det blir olika verifikationsserier i spcs?Som det är nu får jag bara serie A både för "vanliga" verifikat och för journaler, vore ju bra om journalerna får andra serier.. nån som kan hjälpa mi... |
|||
moms var 3 månad och bokslut sista augusti
Hej |
|||
Måste alla kvitton in i bokföring?
Jag tänkte inte göra nåt fuffens utan om jag köper material åt kunden och sen fakturerar exakt samma som det kostade. |
|||
Skattefrågor
Hej! |
|||
hur medd jag skatteverket om ändrad inkomst av tjänst?
Jag driver en enskild firma men är även anställd av ett företag. Har FA-skatt. |
|||
??????? |
|||
Köp av företag låna pengar med liten kontantinsatsHar fått en möjlighet att köpa ett företag. Det ger en bra omsättning och har mycket bra potential inför framtiden och med minimalt med extrajobb går... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur bokför jag inventarier i spcs?Har fått en lista på inventarier samt deras avskrivningstid, hur bokför jag detta? :blink |
|||
Hur får jag med momsen i momsrapporten? Verkar inte registreras spcsAnvänder spcs och har inte lärt mig programmet så bra. Hur som helst så undrar jag hur jag ska få ut momsen i momsrapporten? När jag skrivit in levfak... |
|||
Varumärkesskydd
Jag har drivit ett företag sedan i vintras som enskild firma. Runt årsskiftet kommer jag ombilda företaget till AB tillsammans med en kollega. |
|||
Export av tjänster till USA
Hej alla! |
|||
Hur skriva in lager och inventarier i spcs?
Har ett antal inventarier som ingick i köpet av butiken, hur ska jag skriva in dessa i spcs? Vad bör jag tänka på? |
|||
Vad kostar en revisor normalt?Finns det några riktlinjer att följa för att veta vad som är rimliga revisionskostnader? Jag har haft en del strul i bokföringen och bokföringsbyrån s... |
|||
Köpt från privatperson och sålt till privatperson. Moms?Hej, jag har köpt en maskin till företaget av en privatperson. Den har använts ett tag och nu ska den säljas till en annan privatperson. Då ska det vä... |
|||
Vad har ni för bokföringsrutiner i ett AB? (Bokför i Spcs)
Vad har ni för rutiner för bokföring i AB? |
|||
Samla ihop saker från flera fabriker och skicka i sammma frakt?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Hur räkna ut min vinst? *NYFIKEN!*
Har sålt nu under ett par månader, och skulle gärna vilja räkna ut min vinst efter skatter och avgifter.. (på ett ungefär). |
|||
Konsultarvoden/lön till utlandsanställd (icke EU), arbetsgivaravgift?
Hej forum medlemmar, |
|||
Skumt F-skattebevis med mera.
Hejsan allihop! |
|||
SPCS ADM fakturajournalRäcker det med att skriva ut fakturajournalen eller ska varje enskild faktura också skrivas ut och sättas i bokföringspärmen? Programmet skriver ju ba... |
|||