Momsregistrering juli-september

9
Hej på er!

Jag sitter nu och ska registrera momsen för ett jobb jag hade i juli och hade tänkt göra avdrag för det bokföringsprogram jag just köpt in (i november) men inser nu att jag förmodligen endast ska dra av de inköp jag gjort under perioden juli-september. Stämmer detta? Om det är så undrar jag hur det blir vid nästa redovisning, nästa kvartal. Då jag bl.a. sysslar med artistisk verksamhet vet jag inte om jag kommer få in några momspliktiga jobb under det här kvartalet och får då kanske ingen utgående moms att dra av den ingående från.
Vad händer då? Brinner min chans att dra av momsen för bokföringsprogrammet inne då?

Vore tacksam för snabbt svar!

Mvh, Jimmy
1324
4
SKM brukar betala tillbaks momsen inom ca 10 dagar efter man skickat momsrapporten (Om du skickar den via internet med Bank-ID). [br][br]Betalningen sker på samma sätt som återbetalning av skatt efter deklarationen. [br][br]Hans
9
Hej Hans![br][br]Tack för det snabba svaret. Menar du att jag får tillbaka den ingående momsen även om jag inte deklarerar någon utgående moms i samma period?[br][br]Mvh, Jimmy
1324
4
Svar ja. Det är ju det som är bra med månads/kvartals redovisning i början av företagandet när utgifterna är större än inkomsten. Man får tillbaks momspengar. [br][br]Hans
9
Fasen vad bra![br][br]Tack igen![br][br]Mvh, Jimmy

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.