Faktureringsföretag

70
1
Hej!
Jag undrar om någon vet nåt om egenanställningsföretag dår man hyr F-skattesedel, t ex Mimo. Är de att lita på?
1324
4
Vet ett par som använt Bolagskraft resp Frilansfinans . Har fungerat bra[br][br]Hans[br]
70
1
Kan man anmäla sej i efterhand? Jag hade två spelningar för två månader sen och ska nu få pengar för dem, kan jag gå med i t ex bolagskraft och ta betalt genom dem nu i efterhand?[br]Hur fungerar det med skatt, ska jag betala in det själv då eller gör bolagskraft det?[br]Om man har fått in 4000 kr, hur mycket blir kvar efter skatt och procent till bolagskraft?
1324
4
Att fakturera i efterhand bör ju inte vara något problem. [br][br]Själv har jag använt Frilandsfinans så dom vet jag hur dom fungerar.  http://www.frilansfinans.se/t_index.php[br][br]Ex för mig som är lite äldre är ju arbetsgivaravg 31,42% . Och sedan drar 30% A-skatt enligt regeln om kortare projektjobb.  Är du 26 år är ju arbetsgivaravg lägre. [br]Dessutom är det ju olika moms på saker och ting. Men jag som är IT konsult är det ju 25:- på. [br][br]Så när jag fakturade (innan jag hade eget företag) en kund 4000:- + moms (=5000:-)[br]Så användes omräkningsfaktor 2,01 så av dom 4000:- fick jag 1990:- på bankkontot. [br]Men om jag ex körde 5 mil t/r för att göra jobbet . Så kunde jag först ta ut 18,50x5= 92,50[br][br]Sedan blev det 2,01 som omräkning på 4000:- minus 92,50 så man fick 1944:- förutom dom 92,50 . [br][br]Du skriver att du hade spelningar. Vet att det står lite om moms och gager (om det nu är det du menar med spelningar). [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.