Prenumerera Ekonomi
Egetkapital till nytt bolag
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
SGI för företagareJag läste på Försäkringskassans hemsida att man som ny företagare har rätt till en sjukpenninggrundande inkomst under uppbyggnadsskede, 24 mån. Jag st... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur är det egentligen med soc.avgifter?Jag har en fråga som kanske låter dum, men jag har inte lyckats få klarhet i den. Betalar jag sociala avgifter, egenavgifter och allt det när jag beta... |
|||
anställa andra musikerOm jag har en spelning (jag har mitt företag som musiker) tilsammans med två andra som inte har F-skattesedel och vil ta betalt för hela gruppen med m... |
|||
Hur bokföra felbokning ifrån bank?
Hej! |
|||
Skatta för vinst/kickback från USA?Jag har alltså köpt en tjänst ifrån USA och sedan fått tillbaka vinst (kickback) från dessa tjänster från USA, hur ska denna vinst skattas/bokföras i... |
|||
Hur ska kostnaderna innan uppstart redovisasJag är en nystartad företagare med enskild firma. Jag skulle hjärtligt uppskatta om någon kunnig skulle kunna vara snäll och svara på min fråga. Ett s... |
|||
Redovisning särskilt stöd vid start näringsverksamhet från AFJag är en nystartad företagare med enskild firma. Jag skulle hjärtligt uppskatta om någon kunnig skulle kunna vara snäll och svara på min fråga. Ett s... |
|||
Bokföring av körjournalen - kan alla milen slås samman varje månad?Jag är en nystartad företagare med enskild firma. Jag skulle hjärtligt uppskatta om någon kunnig skulle kunna vara snäll och svara på min fråga. Ett s... |
|||
Sprit avdragsgillt?
Hej! |
|||
Avveckla nystartat företag
Hej, |
|||
Lån a la LoanLand?
Hm... Precis när jag hittade den perfekta lösningen för mitt pyttelån, så ska LoanLand avvecklas. Suck, stånk och stön. Tillbaka till ritbordet. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföring för ett mellanhand-företag
I min enskilda firma säljer jag varor till svenska kunder. Jag samarbetar med en leverantör utanför Europa. |
|||
Tankar om investeringar, avskrivningar, eget kapital och amorteringar
Hej, Jag vill ha era tankar om det optimala läget(om det finns) i frågan om investeringar. |
|||
Kanske en dum fråga men MÅSTE man betala ut semesterersättning?Vi är ett litet AB med 3 anställda. Måste man betala ut semesterersättning? Alltså göra ett avdrag för semesterersättning vid varje lönekörning? I mit... |
|||
Hur hantera ränta för lån?
Hej! |
|||
Hur bokföra lön för anställd som vi även får lönebidrag för?Har en anställd som vi får lönebidrag för.. hur ska detta bokföras?`Ska jag bokföra hela lönekostnaden ex 10.000 som vanligt på 7010 och sen dra av bi... |
|||
Hur fungerar VMB?Hej, har en fråga angående hur man gör om man tillämpar VMB (vinstmarginalbeskattning), och så köper man en låda med vi säger 9 st kaffekoppar,... |
|||
Köp från Kina (moms)
Hej. |
|||
Hur ska jag boföra försäljning från Tradera?
Jag har nyss sålt 2 artiklar på Tradera. |
|||