Prenumerera Ekonomi
BilresorHur verifierar man bilresor? Jag tankar ju inte varje gång jag ska använda bilen och exakt så mycket som jag tänker köra, så ett tankkvitto är väl int... |
|||
Telefon i företaget eller privatKan jag bokföra och göra avdrag på en del av min telefonräkning eller är det som jag hört att telefonabonnemanget måste tillhöra företaget? Hur gör ma... |
|||
Bokföra sponsring
Jag ska sponsra ett lopp inom en idrott. |
|||
skatten
Hej hej |
|||
Anställa personalTjänar man något på att anställa personal som egen företagare? Det kostar väl rätt mycket? |
|||
Fråga om lån och bokföringFörra året när jag startade mitt företag (enskild firma) tog jag ett lån innan jag startade upp företaget. Det står i mitt namn (inte företagets). Jag... |
|||
Kund betalt innan varor faktura ställts ut?Jag har en kund som beställt varor av mig. I samband med denna beställning har han betalat in pengarna på mitt bankgiro. Fakturan är utställd vid leve... |
|||
Bokföringsteknisk fråga.
Hej! |
|||
Hur beräkna avdraget för traktamente
Hej |
|||
Numrering av fakturor - någon som vet vad som gällerDe flesta verkar vara av den uppfattningen att kundfakturor måste numreras i en obruten serie för att fusk inte ska misstänkas vid en granskning. Men... |
|||
Rekommendera mig en redovisningskonsult
Hej på er! |
|||
Hur hanterar ni garantier?
Hej Kategori: Inköp |
|||
Innan kommande bokslut, vad bör göras?
Vet att jag är ute i väldigt godtid. Men tanken dök upp när vi satt ett gäng och pratade Budget för nästa år. |
|||
fakuranummer 0001?
Hej! |
|||
tjänstepension vad innebär det?
Hej! |
|||
Fel moms i Visma EF
Hej |
|||
Bokföra inbyteDriver enskild firma i vilken jag är Åf för ett större släpvagnsfabrikat. Är nu på väg att göra min första affär där kunden delbetalar med sin gamla v... |
|||
Är det tillåtet att göra avdrag för hemtelefonen när min fru står på fakturanÄr det tillåtet att göra avdrag för en del av räkningen för hemtelefonen (som jag även använder i firman)trots att min fru står på fakturan och kvitto... |
|||
Räknas inköp av förbrukningsvaror köpta med privata medel som kontant betalning?Räknas inköp av förbrukningsinventarier köpta med privata medel som en kontant betalning ? Jag har bokfört genom att använda enen insättning som motko... |
|||
Dra av Exp.avg.??
Hej! |
|||