Prenumerera
Ekonomi
Fråga om bokföring av rotavdrag
Hej |
|||
Försäljning av varor som ej är inköpta i företaget? (Enskild firma)
Hej alla! Kategori: Inköp |
|||
finaniering vid köp av inarbetat företag
frågan är säkert ställd 1000 ggr men ställer den igen Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur avbryter man ett avtal?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Frågor kring företagsregistrering, verksamt.se (har fastnat)
Hej! |
|||
bokföring utan inkomst
Hej! |
|||
Varor, tjänster & särskilda momskopplingar
Hej! |
|||
Mobilt bredband från Tre - momsidiotiJag har precis beställt mobilt bredband från Tre. Jag var inne på deras sida för att kolla priser och jämförde värstingabonnemanget för privat respekt... Kategori: Inköp |
|||
Konteringsmall Visma 500 Dagskassa
Hej försöker skriva en konteringsmall i visma 500 som jag ska andvända till Dagskassa |
|||
BilresorHur verifierar man bilresor? Jag tankar ju inte varje gång jag ska använda bilen och exakt så mycket som jag tänker köra, så ett tankkvitto är väl int... |
|||
Telefon i företaget eller privatKan jag bokföra och göra avdrag på en del av min telefonräkning eller är det som jag hört att telefonabonnemanget måste tillhöra företaget? Hur gör ma... |
|||
Bokföra sponsring
Jag ska sponsra ett lopp inom en idrott. |
|||
skatten
Hej hej |
|||
Anställa personalTjänar man något på att anställa personal som egen företagare? Det kostar väl rätt mycket? |
|||
Fråga om lån och bokföringFörra året när jag startade mitt företag (enskild firma) tog jag ett lån innan jag startade upp företaget. Det står i mitt namn (inte företagets). Jag... |
|||
Kund betalt innan varor faktura ställts ut?Jag har en kund som beställt varor av mig. I samband med denna beställning har han betalat in pengarna på mitt bankgiro. Fakturan är utställd vid leve... |
|||
Bokföringsteknisk fråga.
Hej! |
|||
Hur beräkna avdraget för traktamente
Hej |
|||
Numrering av fakturor - någon som vet vad som gällerDe flesta verkar vara av den uppfattningen att kundfakturor måste numreras i en obruten serie för att fusk inte ska misstänkas vid en granskning. Men... |
|||
Rekommendera mig en redovisningskonsult
Hej på er! |
|||