Prenumerera
Ekonomi
Anställa 14 åringEn fråga till...min dotter som är 14 år gammal vill och ber om att få jobba hos mig i min butik mot betalning. Hur gör jag....vad ska jag kunna veta... |
|||
Inköp hos privat personMitt företag (AB-form) vill köpa en maskin hos en privat person som kostar 46 000 kr. Undrar nu om personen måste betala skatt på den summa. Personen... |
|||
Kontoplan
Föräldrakooperativ ek förening. Vilket konto använder jag för att kostnadsföra mat och arbete för mat? |
|||
När ska jag deklarera? Företag registrerat Augusti 2010
Hej, |
|||
Företagets resultatFöretagets räkenskapsår går ut om en månad och idag ligger resultat på 500 000 kr så det blir mer i resultat. Tycker att det är förmycket för beskattn... |
|||
Dra av dator?
Hej! |
|||
Fylla i blankett om anstånd till Skatteverket?
Hej! |
|||
Inköp av produkter, tillbaka på skatt?
Hej gott folk! |
|||
Tillägg i verksamhetsbeskrivningenJag har en enskild firma och vill lägga till ytterligare en verksamhet till verksamhetsbeskrivningen. Min undran är om jag kan ta upp kostnader och in... |
|||
Finansiera ny byggnad
Håller på med ett projekt med att uppföra en mindre industrifastighet. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Tidpunkt för skatteåterbäring - Enskild firma med brutet räkenskapsårJag startade enskild firma 1 september 2010 och har brutet räkenskapsår (första bokslut 31 dec 2011). Kommer jag få skatteåterbäringen innan midsommar... |
|||
Bokföra moms
Hej. |
|||
ta bort inlägg!ta bort inlägg! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Eget kapital - ta ut eller stå kvar
Enskild firma: |
|||
Motkonto för avskrivning av fastighet?
Hej |
|||
bokföringsfrågor om kortfristiga skulder och inkomstdeklaration2Som nystartat företag betalade vi inte ut några löner de första två månader (Nov. och Dec.), men istället skrev vi ett slags "skuldbrev" till anstälda... |
|||
Restskatt, skattekonto
Hej! |
|||
Hobbyverksamhet
Hej, jag har precis startat en Hobbyverksamhet. |
|||
tips på fastighetsförsäkringar (kommersiell)
God middag allesammans! Kategori: Inköp |
|||
Avdrag på deklarationen (student)
Hej! |
|||