Prenumerera Ekonomi
Restskatt, skattekonto
Hej! |
|||
Hobbyverksamhet
Hej, jag har precis startat en Hobbyverksamhet. |
|||
tips på fastighetsförsäkringar (kommersiell)
God middag allesammans! Kategori: Inköp |
|||
Avdrag på deklarationen (student)
Hej! |
|||
Kostnader bokföring - hur blir det bäst?
Hej |
|||
Byte från Enskild Firma till AB
Hej! |
|||
...... |
|||
Bokföring - Avskrivningar
Undrar om någon kan hjälpa mig med en uppgift jag har fått? har suttit här i timmar och försökt lösa den utan några framsteg.... |
|||
Hur mycket skatt på denna låga summaHjälper en polare med hans nystartade företag. Vinsten tros ligga på runt 140 000 till 220 000 kr för år 1. Hur mycket blir det kvar efter skatt på de... |
|||
Skatteregler köp av bolag och aktieutdelning
När man köper ett bolag får man väl inte dra av det på skatten? |
|||
Vinstfördeling enligt bolagsavtal?
Hej. |
|||
Bokföringsfrågor
Hej! |
|||
Lagervärde som kapital vid AB bildande?Jag har drivit min enskilda firma i 3 månader och det har gått över min förväntan och jag ska nu bilda AB. Gällande de 50tkr i kapital som krävs har j... |
|||
Lån till aktiebolagJag ska starta ett företag som kommer ha ett litet aktiekapital på 50 000 kr. Företaget ska arbeta med mjukvaruutveckling. För det första året krävs f... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur bokför jag en reklamgåva jag redan betalat för?Jag har köpt in ett varulager av varor som jag betalat för och bokfört (inkl.moms). Nu vill jag ta 4 st varor och skicka som reklamgåva. Hur bokför ja... |
|||
Bilförmån för Enskild firma?
Mitt huvud börjar bara snurrigt och så förvirrat över skatteregler och att man har rätt att få förmåner, etc... |
|||
-----..... |
|||
Bokföring av avbetalning och abonnemangJag har köpt dator på avbetalning (betalas som tillägg på Ineternetabonnemang). Hur bokför jag det? Antar att det är 2 separata saker? Vad bokförs vid... |
|||
Hur funkar det med moms och bokföring på leasingbil?
Jag ska leasa en bil med 40 000 kr kontantinsats. Därefter leasa i 36 månader och sen återstår 40 % av bilens värde. |
|||
Bokföra återbetalning från webbhotell
Hej, |
|||