Prenumerera Ekonomi
Investering och andelar i Aktiebolag
Hej ! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
MomskravHur långt i efterhand kan ett företag kräva in moms för en privatperson som ej debiterats? 🙁 |
|||
Bokföra felaktig inbetalning
|
|||
Moms mellan EU länder
Hejsan! |
|||
Hur bokför jag inköp av bil?Jag har köpt en bil till mitt AB för 74000 kr av en privatperson och betalt med pengar ur kassan. Hur bokför jag? Jag är osöker eftersom beloppet är ö... |
|||
Ekonomisk förening, en hel del frågor och funderingar.
Hejsan! |
|||
SAS, moms och bankgiroanslutning
hej! |
|||
Skatteplanering - hur ska jag använda min vinst på bästa sätt?
Hej! |
|||
Olika slags kostnader - hur dela upp i bokslutet?
Vilka kostnader är vad? |
|||
Bokföra aktieutdelningJag har fått i uppgift av revisorn att aktieägarna ska få en utdelning på 60 tkr var ( 2 pers) den skatten 20 % ska jag lämna uppgift på till skattemy... |
|||
Bokföra lagrets schablonavdrag?
Hej! |
|||
Förenklat årsbokslut - Resultatrapport - kostnader
Hej! |
|||
Bokföring i efterhand
Hej, |
|||
Kan företaget betala fortkörningsböter?Är det tillåtet att företaget betalar en anställds fortkörningsböter när förseelsen skett med företagsbil och på tjänsteresa? I så fall avdragsgillt e... |
|||
Ersättning för privat utrustning som används i firman
Hej allihop! |
|||
Hur bokförs lönen í AB?Hej, ska nu efter 6 månader ta ut min första lön i mitt Aktiebolag. Vet ej hur mycket det kommer att bli men hur ska man tänka? Vill gärna ha ut 10000... |
|||
Hjälp med bokslut!
Tja! |
|||
kvittens och fakuror
Hej |
|||
Hur bokföra kassa som inte är min?
Hej, |
|||
Lön m kostförmånHej. Finns det någon som vet hur jag bokför en lön med kostförmån och kostavdrag? Enl skattemyndigheten skall jag dessutom boka kostavdraget som en in... |
|||