Prenumerera Ekonomi
Spara vinst i AB till pensionering
Hej |
|||
Bilfirma Finansiering
Hejsan allesammans, tänkte att jag testar att bli medlem här för att försöka komma vidare med min företagsstart. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Förmedla catering, hur blir det med momsen?
Jag har en idé om att förmedla cateringtjänster. |
|||
Moms vid inköp från europeiska eBay?Jag planerar att köpa en del utrustning från tyska eBay där jag skaffat ett företagskonto, men förstår inte riktigt hur man gör med momsen. Vid direkt... Kategori: Inköp |
|||
Anställa 14 åringEn fråga till...min dotter som är 14 år gammal vill och ber om att få jobba hos mig i min butik mot betalning. Hur gör jag....vad ska jag kunna veta... |
|||
Inköp hos privat personMitt företag (AB-form) vill köpa en maskin hos en privat person som kostar 46 000 kr. Undrar nu om personen måste betala skatt på den summa. Personen... |
|||
Kontoplan
Föräldrakooperativ ek förening. Vilket konto använder jag för att kostnadsföra mat och arbete för mat? |
|||
När ska jag deklarera? Företag registrerat Augusti 2010
Hej, |
|||
Företagets resultatFöretagets räkenskapsår går ut om en månad och idag ligger resultat på 500 000 kr så det blir mer i resultat. Tycker att det är förmycket för beskattn... |
|||
Dra av dator?
Hej! |
|||
Fylla i blankett om anstånd till Skatteverket?
Hej! |
|||
Inköp av produkter, tillbaka på skatt?
Hej gott folk! |
|||
Tillägg i verksamhetsbeskrivningenJag har en enskild firma och vill lägga till ytterligare en verksamhet till verksamhetsbeskrivningen. Min undran är om jag kan ta upp kostnader och in... |
|||
Finansiera ny byggnad
Håller på med ett projekt med att uppföra en mindre industrifastighet. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Tidpunkt för skatteåterbäring - Enskild firma med brutet räkenskapsårJag startade enskild firma 1 september 2010 och har brutet räkenskapsår (första bokslut 31 dec 2011). Kommer jag få skatteåterbäringen innan midsommar... |
|||
Bokföra moms
Hej. |
|||
ta bort inlägg!ta bort inlägg! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Eget kapital - ta ut eller stå kvar
Enskild firma: |
|||
Motkonto för avskrivning av fastighet?
Hej |
|||
bokföringsfrågor om kortfristiga skulder och inkomstdeklaration2Som nystartat företag betalade vi inte ut några löner de första två månader (Nov. och Dec.), men istället skrev vi ett slags "skuldbrev" till anstälda... |
|||