Behöver bankkonto

5
En fråga.Ett företag som jag ev. ska starta har svårt att få bankkonto på firman då jag varit utomlands i flera år så har noll i inkomst i Sverige osv.De tittar ju på bolagsmännen idag, vilket innebär att med mig så är bolaget inte kreditvärdigt.Behöver inga krediter någonstans men måste ha ett bankkonto för att kunderna ska kunna betala sina varor.Jobbar mot slutkonsument.Några förslag eller ska jag ge upp och gå på socialen i stället, så känns det just.Tips någon?

1324
2
Är det en enskild firma du har. [br][br]Isåfall borde du ju kunna fixa ett privatkonto på den bank du redan har. För du måste ju ha ett konto antar jag annars kan du ju inte få socialens pengar någonstans heller.[br][br]Hans 
5
Nej det är ett kb och har inga bankkonto alls då jag bott utomlands flera år[br]så socialen får ge mig ett utbetalningskort haha. Så problemet kvarstår. Det är ingen option att köra i enskild firma så finns det andra lösningar? Jag vet att jag kan köpa färdiga bolag med allt gjort men det kostar en hel del så letar efter alternativ, om det finns några?
1165
Enligt lagen kan man inte neka en privatperson att öppna ett bankkonto så länge denne kan legitimera sig korrekt och inte är satt under förmyndare.[br][br]Och jag tror att om du bara pratar med banken så tycker många att en ny företagskund aldrig är fel.
12
Prova Forex Bank, där kan du få ett konto och det kan nog vara bra att du kör med dem ett tag så att du får lite "bankhistorik".[br][br]
/Cynkan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.