Prenumerera Ekonomi
Moms i enskild firma
Jag har månadsmoms och bokar varje månad om kontona 2641 och 2611 mot antingen 2650 eller 1650. |
|||
Föra in varor i nytt företag.
Hej. |
|||
Byta redovisningsmetod för fakturor?
Jag har fram till och med 2009 redovisat fakturor enligt faktureringsmetoden. |
|||
Medhjälpare, Starta eget eller Ombilda till HB?
Hej, |
|||
Bara använda resultatenheter på intäkts- och kostnadskonton?
Jag ska använda två resultatenheter i en enskild firma för att hålla isär en byggdel och en fastighetsdel. |
|||
Starta eget bidrag
vet att man måste vara inskriven på ams och är arbetsökande, men i min kommun hjälper det inte att vara inskriven. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vad innebär ett bokslut
Hej |
|||
Kontoutdrag i bokföringen?
Vad gäller för bokföring av enskild firma, kanske inte är någon skillnad men det är enskild firma jag har i varje fall. ;) |
|||
Bokföra bidragJag köper en byggnad och bygger till/ut den och får ett statligt investeringsbidrag. Var bokar jag bidraget? Minskar jag kostnaden för bygget eller bo... |
|||
Kapital i AB
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Egen instättning, eget uttagOm jag, när jag startade min enskilda firma satte in 20 000 för att komma igång, kan jag då ta ut 20 000 igen när det så finns pengar i kassan? Och hu... |
|||
Avdrag drivmedel
Hej, |
|||
Bokföring av privat
Hej! |
|||
Hur redovisa presentkort i förenklat årsbokslut?
Hej! |
|||
Får inte till balansräkningen
Hej! |
|||
Ny Energidryck i Sverige
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Deklaration enskild firma - När?Jag startade enskild firma i december 2010 och har nu fått min vanliga inkomstdeklaration. Mitt bokslutsdatum är 31 dec 2011. Vad jag har förstått, så... |
|||
Aktier som grund för aktiekapital i nytt AB
|
|||
Enskild firma OCH Aktiebolag samtidigt
Hallå! |
|||
anställd eller AB?
Hej, |
|||